[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Knjiga ali tablični računalnik kot sredstvo spodbujanja otrokovega govornega razvoja

Nina Jamnikar (2015) Knjiga ali tablični računalnik kot sredstvo spodbujanja otrokovega govornega razvoja. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (290Kb)

    Povzetek

    Predšolsko obdobje predstavlja najpomembnejše obdobje za celostni razvoj otroka, še zlasti za razvoj govora. Pri tem imajo pomembno vlogo odrasli ter vzgojitelji, ki s pomočjo branja spodbujajo razvoj otrokovega govora, ga seznanjajo s pisnim jezikom, ki kasneje vpliva na razvoj njegovih bralnih spretnosti, vse skupaj pa odločilno vpliva na razvoj pismenosti pri otrocih. Pomagamo si lahko s primerno knjigo, revijo ali pa posežemo po sodobni tehnologiji, kot je tablični računalnik in tako otrokom predstavimo primerno besedilo. Diplomsko delo z naslovom Knjiga ali tablični računalnik kot sredstvo spodbujanja otrokovega govornega razvoja je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu sem opredelila pojem govor, opisala razvoj govora v povezavi z mišljenjem ter predstavila mejnike v govornem razvoju in dejavnike, ki nanj vplivajo. Predstavila sem tudi pomen knjige in branja za predšolske otroke, pomen informacijsko-komunikacijske tehnologije ter ju primerjala. Izpostavila sem še prednosti in slabosti tabličnega računalnika oziroma e-knjige. V empiričnem delu sem s pomočjo opazovanja izvedla raziskavo, v kateri sem želela ugotoviti, s katerim sredstvom bolj spodbudimo govor pri otrocih: s knjigo ali s tabličnim računalnikom? Raziskavo sem izvedla v vrtcu Velenje, Enoti Sonček, otroci pa so bili stari 2–5 let. V empiričnem delu sem prikazala, katero sredstvo je učinkoviteje in kje so prednosti ter slabosti posameznega sredstva. Raziskava je pokazala, da so otroci pokazali več zanimanja za tablični računalnik, vendar pa so si pri obeh sredstvih približno enako zapomnili besedilo zgodbe. Iz dejavnosti lahko sklepam, da so otroci usvojili nekoliko več besedišča in pokazali več domišljijske rabe jezika s pomočjo tabličnega računalnika kot s knjigo, a razlike niso velike.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: govor, razvoj govora, dejavniki govornega razvoja, knjiga, branje, tablični računalnik, e-knjiga
    Število strani: 43
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darija SkubicMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10637385)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2935
    Datum vnosa: 23 Jul 2015 07:13
    Zadnja sprememba: 23 Jul 2015 07:13
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2935

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa