[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Obravnava literarnih del s pomočjo lutke pri otrocih z motnjo v duševnem razvoju

Ajda Lalić (2015) Obravnava literarnih del s pomočjo lutke pri otrocih z motnjo v duševnem razvoju. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2245Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu predstavljam izzive, s katerimi se specialni in rehabilitacijski pedagog srečuje pri obravnavi literarnih del pri otrocih z motnjo v duševnem razvoju. Diplomsko delo najprej predstavi posamezne skupine oseb s posebnimi potrebami, v katere spadajo otroci iz ciljne skupine. Nato se na kratko ustavimo pri psiholoških procesih, ki vplivajo na zaznavanje literarnih del, in na težave, ki jih imajo s temi procesi otroci z motnjami v duševnem razvoju. V poglavju o lutki najprej spoznamo terapijo z lutko, različne vrste lutk in uporabo le teh. Poglobimo se tudi v uporabo lutk pri otrocih s posebnimi potrebami in pomoč lutk pri razvijanju komunikacije in drugih veščin. V empiričnem delu najprej spoznamo skupino otrok iz prve stopnje posebnega programa vzgoje in izobraževanja; njihove težave in sposobnosti. Večina otrok z motnjo v duševnem razvoju ima namreč več motenj, kar pomeni, da se poleg splošnega zaostanka v razvoju največkrat srečamo tudi s težavami v komunikaciji, gibalno oviranostjo in motnjami zaznavanja. Poleg tega pa dobro vemo, da so tako kot običajni tudi ti otroci velikokrat za šolsko delo nemotivirani. Če dodamo še težave s spominom, domišljijo in pozornostjo, kaj kmalu ugotovimo, da imajo lahko otroci z motnjami v duševnem razvoju pri obravnavi literarnih del nemalo težav. Llutka je izredno dober motivacijski dejavnik. Že zaradi svoje prisrčnosti in nove energije, ki z njo zaveje v učilnici, sem se v diplomskem delu vprašala, kako lutka vpliva na obravnavo literarnih del pri otrocih z motnjo v duševnem razvoju. Zanimalo me je predvsem to, kako dobro lutka otroke motivira za poslušanje literarnega dela, če si z njeno pomočjo bolje zapomnijo potek dogodkov iz zgodbe ter če lik lutke ustrezno zaznajo. Seveda pa me je zanimalo tudi to, kako dobro se otroci z lutko v pripoved sami vključujejo in dramatizirajo neko zgodbo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: motnje v duševnem razvoju, književnost, lutka, pravljica, specialna pedagogika
    Število strani: 72
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. spec. Edvard MajaronMentor
    viš. pred. mag. Helena KorošecSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10618441)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2913
    Datum vnosa: 08 Jul 2015 07:51
    Zadnja sprememba: 08 Jul 2015 07:51
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2913

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa