[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Primerjava raziskav in učiteljevih pojmovanj učinkovitega pouka

Urška Rode (2015) Primerjava raziskav in učiteljevih pojmovanj učinkovitega pouka. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2495Kb)

    Povzetek

    Pouk in izobraževanje sta v sodobni družbi znanja deležna osrednje pozornosti. V zadnjih desetletjih so bile opravljene številne raziskave in metaraziskave učinkovitega pouka, ki kažejo, da učinkoviti učitelji osrednjo pozornost namenjajo učenčevemu razumevanje učne snovi. Gre za učitelje, ki pri pouku spodbujajo učenčevo razmišljanje in poglobljeno razumevanje učne snovi, sklepanje, iniciativnost, in reševanje problemov ter uporabljajo različne strategije, ki jih želijo razviti tudi pri učencih. Vloga učiteljev postaja v družbi znanja vse zahtevnejša. Učitelji se morajo nenehno učiti in profesionalno razvijati. Poleg temeljne usposobljenosti za vodenje pouka morajo biti učitelji usposobljeni tudi za analiziranje in evalviranje lastne pedagoške prakse, za uvajanje didaktičnih inovacij, sodelovanje s kolegi in okoljem ter graditev učeče se skupnosti. Temeljni namen raziskovalnega dela je bilo ugotoviti, kako učitelji od 1. do 9. razreda osnovne šole pojmujejo kakovosten in učinkovit pouk ter kakšna so njihova pojmovanja učiteljeve vloge. Zanimalo nas je, kakšna je njihova seznanjenost z domačimi in tujimi raziskavami pouka, kolikšen pomen pripisujejo učiteljevemu didaktičnemu raziskovanju pouka in v kolikšni meri se ga poslužujejo. Pridobljeni rezultati raziskovanja so dali vpogled v učiteljeva pojmovanja pouka in omogočili analizo, v kolikšni meri so učiteljeva pojmovanja pouka usklajena s sodobnimi raziskavami učinkovitega pouka oz. v kolikšni meri so se učitelji seznanili z izsledki raziskav pouka in jih integrirali v lastna pojmovanja. Rezultati so pokazali, da pri učiteljih prevladuje višje pojmovanje njihove vloge. V večini menijo, da je seznanjenost z domačimi in tujimi raziskavami pomembna. Strinjajo se, da je učiteljevo lastno raziskovanje pouka ključno za izvedbo učinkovitega pouka ter da didaktično raziskovanje pouka pomembno vpliva na profesionalni razvoj učitelja. Večina se jih strinja tudi s tem, da bi moral vsak učitelj raziskovati pouk, ker je raziskovanje pouka pomembno. Z raziskavo smo osvetlili izkušnje učiteljev z izvajanjem raziskovanja pouka z didaktičnega vidika, kar bo lahko podlaga za nadaljnje spodbujanje profesionalnega razvoja učiteljev.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: pouk, raziskave učinkovitega pouka, pojmovanja učiteljev, učiteljev profesionalni razvoj
    Število strani: 87
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Milena Valenčič ZuljanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10617673)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2908
    Datum vnosa: 07 Jul 2015 12:27
    Zadnja sprememba: 07 Jul 2015 12:27
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2908

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa