[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Stališča vzgojiteljic in pomočnic vzojiteljic do dela z otroki s posebnimi potrebami

Eva Debeljak (2015) Stališča vzgojiteljic in pomočnic vzojiteljic do dela z otroki s posebnimi potrebami. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (1536Kb)

    Povzetek

    V vrtce se vedno pogosteje vključuje otroke s posebnimi potrebami, da bi tako zagotovili večji napredek otroka s posebnimi potrebami in hkrati razvijali strpnost, sodelovanje in občutek empatije pri otrocih brez posebnih potreb. Kljub zastavljenim ciljem in trudu strokovnih delavcev pa se še vedno pojavljajo težave in dileme, najsi strokovne najsi osebne. V vrtcu vzgojiteljice in pomočnice vsakodnevno načrtujejo delo z otroki, večkrat pa se pozabi na dejstvo, da so tudi same ljudje in imajo s tem tudi osebnostne lastnosti, ki lahko vplivajo na njihovo delo oz. sprejemanje otroka s posebnimi potrebami v skupino. Cilj diplomskega dela je bil analiza stališč in ugotavljanje glavnih značilnosti dela z otroki s posebnimi potrebami v programu s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je vseboval pet glavnih vsebinskih sklopov, in sicer področje odnosa vzgojiteljic in pomočnic vzgojiteljic do otrok s posebnimi potrebami (43 trditev), področje strokovne pomoči in podpore (32 trditev), področje vključevanja otrok s posebnimi potrebami v skupino (18 trditev), področje odnosa otrok brez posebnih potreb do otrok s posebnimi potrebami (36 trditev) in področje odnosa staršev do skupine otrok, v katero je vključen otrok s posebnimi potrebami (5 trditev). Rezultati raziskave so pokazali splošno naklonjenost vključevanju otrok s posebnimi potrebami v redne skupine vrtcev, razlike pa so se pojavile pri bolj specifičnih situacijah, s katerimi se strokovne delavke srečujejo, in predvsem pri odnosih v kolektivih ter podpori drugih strokovnih delavcev.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: otroci s posebnimi potrebami, vzgojiteljica, stališča, program za predšolske otroke s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo
    Število strani: 78
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Stanislav KoširMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10612809)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2901
    Datum vnosa: 06 Jul 2015 09:27
    Zadnja sprememba: 06 Jul 2015 09:27
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2901

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa