[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Od kod pride voda v pipo? Učenje o ekologiji z raziskovanjem

Zdenka Burja (2015) Od kod pride voda v pipo? Učenje o ekologiji z raziskovanjem. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1990Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu predstavljam pristop učenja z raziskovanjem (angl. inquiry-based learning) na področju ekologije, namenjene predšolskim otrokom, in sicer v okviru raziskovalnega projekta Od kod pride voda v pipo, ki sem ga izvedla v vrtcu. Tovrstni tip raziskovanja omogoča otrokom, da skozi lastno izkušnjo pridejo do različnih spoznanj in rešitev, s čimer razvijajo metakognitivne zmožnosti. V okviru projekta Od kod pride voda v pipo so otroci z različnimi tehnikami aktivnega učenja, tj. z opazovanjem, intervjujem, eksperimentom, zbirali informacije, ki so jih potrebovali v procesu reševanja problema, od kod in kako pride voda v pipo, ter drugih bolj specifičnih vprašanj, npr. za kaj vse rabimo vodo, kam gre voda iz naših domov, ali lahko pijemo vodo iz bližnje reke. Otroci so bili aktivno udeleženi v vseh fazah projekta – od postavitve problemskih (raziskovalnih) vprašanj do izražanja domnev, iskanja informacij in njihovega dokumentiranja pa vse do ustvarjanja rešitev/zaključkov in načinov uporabe informacij. Obenem so razvijali ekološko ozaveščenost, spoznavali pomen vode v vsakdanjem življenju in načine, s katerimi lahko vplivamo na varovanje okolja, zlasti vode. Ves čas trajanja projekta so ohranjali radovednost, visoko stopnjo notranje motivacije in veliko željo po spoznavanju novega. Otroci so bili ves čas trajanja projekta miselno in čustveno aktivirani, zato je njihovo znanje, ki so ga pridobili na ta način, trajnejše. Evalvacija celotnega projekta je pokazala, da so bili vsi cilji, ki sem si jih zadala, doseženi. Otrokom sem omogočila res celosten raziskovalni projekt. Skozi različne faze in dejavnosti so usvajali znanje in se aktivno učili skozi lastno izkušnjo, kar se je pokazalo v zaključni fazi projekta, ko so otroci to, kar so se naučili, predstavili starejši skupini vrtca.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: raziskovalno učenje, aktivno učenje, projektno delo, voda
    Število strani: 54
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Nada TurnšekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10613321)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2900
    Datum vnosa: 06 Jul 2015 09:21
    Zadnja sprememba: 06 Jul 2015 09:21
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2900

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa