[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Obravnava otrok z disleksijo z vključevanjem elementov pedagogike Marie Montessori

Erika Brudar (2015) Obravnava otrok z disleksijo z vključevanjem elementov pedagogike Marie Montessori. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (248Kb)

    Povzetek

    Disleksija je najpogostejša nevrološko pogojena specifična učna težava. Za otroke z disleksijo je značilna kombinacija težav povezanih s črkovanjem, branjem, pisanjem in pravopisom. Prisotni so primanjkljaji na področju izvršilnih funkcij, motorike, zaznavnih, verbalnih in jezikovnih sposobnosti, pozornosti in spomina. V primeru, da otrokove primarne težave niso ustrezno prepoznane, lahko nastopijo nekatere čustvene težave kot so stres, tesnobnost, slaba samopodoba in pomanjkanje motivacije. Maria Montessori je oblikovala edinstveno pedagoško metodo, ki vključuje didaktične materiale za sedem področij Montessori kurikuluma: področje vsakdanjega življenja, zaznavanja, jezika, matematike, umetnosti, znanosti ter gibanja. Dejavnosti s področij vsakdanjega življenja, zaznavanja in jezika je smiselno vključiti v obravnavo otrok z disleksijo, saj sistematično razvijajo tiste spretnosti, ki so v strokovni literaturi opredeljene kot primanjkljaji otrok z disleksijo. Montessori pedagogika zajema tudi vrsto načel in strukturnih značilnosti didaktičnih materialov. Tri osrednja načela Montessori pedagogike so pripravljeno okolje, spodbujanje otrokove lastne aktivnosti in svobodne izbire. Omenjena načela skupaj s strukturnimi značilnostmi didaktičnih materialov, kot sta na primer izolacija težavnosti in kontrola napake, otrokom z disleksijo pomagajo premagovati čustvene težave. Posredujejo izkušnje samostojnosti in uspešnosti, pomagajo oblikovati pozitivno samopodobo in vzpostaviti notranjo motivacijo za učenje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: specifične učne težave, primanjkljaji na posameznih področjih učenja, disleksija, obravnava, pedagogika Marie Montessori, didaktični materiali in načela, Montessori kurikulum
    Število strani: 41
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mojca Lipec StoparMentor
    asist. dr. Milena Košak BabuderSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10613833)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2899
    Datum vnosa: 06 Jul 2015 09:15
    Zadnja sprememba: 06 Jul 2015 09:15
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2899

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa