[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Projekt medkulturne vzgoje v vrtcu

Mojca Erman (2015) Projekt medkulturne vzgoje v vrtcu. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (538Kb)

    Povzetek

    V Vrtcu Šentvid, v Enoti Sapramiška, smo študenti 3. letnika v zimskem semestru izvajali Projekt medkulturne vzgoje v jezikovno in etnično heterogenih oddelkih. Namen projekta je bil ozavestiti otroke o sprejemanju oziroma nesprejemanju drugačnosti, s socialnimi igrami krepiti zavest o njihovi lastni raznolikosti ter okrepiti etično razsojanje s pomočjo induktivnega pristopa (Kroflič, 2007). Projekt sem spremljala oziroma evalvirala. V diplomski nalogi Projekt medkulturne vzgoje v vrtcu sem se raziskovanja lotila s kavzalno-neeksperimentalno metodo. Raziskovanje temelji na analizi več dejavnosti projekta medkulturne vzgoje, vključuje analizo video-posnetkov, lastno opazovanje, zapisovanje in evalviranje. Skozi diplomsko nalogo sem preverjala ustreznost metodičnega pristopa, pri katerem se otroci soočajo s problemskimi situacijami, jih spoznavajo ter skušajo najti rešitve konfliktnih situacij, ki zadevajo raznolikost oz. medkulturnost. Skozi vse dejavnosti projekta smo želeli, da otroci sprva najprej prepoznajo in zatem doživljajo podobnosti in razlike med otroki kot pozitivne izkušnje, oz. kot prednost; na ta način smo ustvarjali temelje kulturne strpnosti. Obenem pa smo spodbujali kritično mišljenje in etično razsojanje ter ustvarjanje različnih rešitev problemske situacije in prepoznavanje nenasilnih poti reševanja spora oziroma ustvarjanja sporazuma. Namen projekta je oceniti, v kolikšni meri so bili skozi projekt uresničeni vsebinski in procesni cilji posameznih nastopov ter projekta medkulturne vzgoje kot serije zaporednih dejavnosti oz. nastopov. Menim, da so bili naši zastavljeni cilji uresničeni. Otroci so nam sledili z raznimi vprašanji, z zavzetostjo za delo, z igro, z ustvarjanjem, z razmišljanjem in s prepoznavanjem problemskih situacij. Tako smo skupaj prišli do ugotovitve, da moramo raznolikost sprejeti kot prednost in jo tako tudi doživljati. Spoznali smo, da je dobro, da kritično razmišljamo, le tako bomo skupaj prišli do različnih rešitev problemskih situacij. Ugotovili smo, da lahko prepoznamo nenasilne poti reševanja spora in jih tudi sporazumno rešimo. Otrokom smo skozi dejavnosti zagotavljali veliko izkušenj, da smo »vsi različni na različne načine«. Na dolgi rok ta pristop otrokom omogoči oblikovanje pozitivnega odnosa do raznolikosti, na ravni vrtca pa oblikovanje notranje kulture, ki jo obeležuje prizadevanje za dejavno strpnost.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: vrtec, medkulturna vzgoja, induktivni pristop, aktivna strpnost
    Število strani: 93
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Nada TurnšekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10614345)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2897
    Datum vnosa: 06 Jul 2015 09:06
    Zadnja sprememba: 06 Jul 2015 09:06
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2897

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa