[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Metakognitivne strategije pri dijakih srednjega poklicnega in strokovnega izobraževanja

Tadeja Belšak (2015) Metakognitivne strategije pri dijakih srednjega poklicnega in strokovnega izobraževanja. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (950Kb)

    Povzetek

    Metakognitivno zavedanje je kognitivna aktivnost višjega reda, ki uravnava kognitivno dogajanje in nam omogoča načrtovanje, sledenje in evalvacijo lastnih miselnih aktivnosti. Ima pomemben vpliv v izobraževanju učencev in v njihovi uspešnosti. Kot del učenja učenja je ena ključnih kompetenc v vseživljenjskem učenju. Da bi bili uspešni v spoznavanju in uporabi metakognitivnih strategij, potrebujemo učitelje, ki nam posredujejo strategije uporabe metakognitivnih strategij. Z empirično raziskavo želim odgovoriti na vprašanje, ali dijaki prvih in tretjih letnikov srednjih poklicnih in srednjih strokovnih programov izobraževanja poznajo, uporabljajo in se zavedajo pomena načrtovalnih, spremljevalnih in evalvacijskih metakognitivnih strategij pri učenju. Prav tako me zanima, ali in v kolikšni meri se njihovi učitelji pri poučevanju poslužujejo posredovanja metakognitivnih strategij. Rezultati so pokazali, da ni razlik v uporabi metakognitivnih strategij med dijaki obeh programov, kar velja tudi za razlike v letniku izobraževanja, se je pa izkazalo, da dijaki tretjih letnikov srednjega poklicnega izobraževanja v večji meri uporabljajo metakognitivne strategije kot dijaki prvih letnikov enakega programa. Nadalje velja, da dijaki v programih srednjega strokovnega izobraževanja v večji meri uporabljajo le načrtovalne metakognitivne strategije kot dijaki srednjega poklicnega izobraževanja. Prav tako je raziskava pokazala, da ni razlik v uporabi metakognitivnih strategij med dijakinjami in dijaki obeh smeri izobraževanja, kakor tudi ne med dijakinjami tretjih in prvih letnikov. Zanimivo je, da je bilo ugotovljeno, da se učitelji obeh smeri izobraževanja pri poučevanju pogosto poslužujejo načrtovalnih metakognitivnih strategij, manj pa spremljevalnih in evalvacijskih.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: kognicija, učenje učenja, metakognitivne strategije, srednješolsko izobraževanje, vseživljenjsko učenje
    Število strani: 95
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Janez JermanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10604873)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2890
    Datum vnosa: 03 Jul 2015 07:21
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 16:45
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2890

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa