[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Učenci z motnjo pozornosti in hiperaktivnostjo kot izziv za učitelja

Katja Maček (2015) Učenci z motnjo pozornosti in hiperaktivnostjo kot izziv za učitelja. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1550Kb)

    Povzetek

    Motnja pozornosti in hiperaktivnost je nevrobiološka motnja, za katero se najpogosteje uporablja kar mednarodna kratica ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder). Ker lahko ovira otrokovo vsakodnevno delovanje in njegovo uspešnost na mnogih področjih, je precej pomembno, da se znamo z motnjo pravilno soočiti, razumeti njeno naravo ter otroku pomagati čim bolj obvladovati in omiliti težave, ki se kažejo v vsakodnevni interakciji otroka z okoljem. Čas šolanja je pogosto eno najbolj stresnih in čustveno napornih obdobij za otroka z ADHD in za njegove starše. Šola je lahko z razumevanjem, spodbujanjem in pomočjo otroku pomemben varovalni dejavnik, pri čemer ima učitelj pomembno vlogo in odgovornost. Z raziskavo sem pridobila vpogled v problem vključevanja učencev z ADHD k pouku na razredni stopnji ter na spoprijemanje učiteljev z njihovimi potrebami. Za namen raziskave sem sestavila anketni vprašalnik, ki je bil dostopen preko spleta. Izpolnjevali so ga učitelji različnih šol po Sloveniji, ki že imajo izkušnje z delom z učenci z ADHD. Poglobila sem se predvsem v vlogo učitelja pri zaznavanju značilnosti in potreb otrok z ADHD, prilagoditev učnega procesa, na podporo pri spoprijemanju učenca s to motnjo, na sodelovanje z otrokovimi starši ter na socialno vključenost. Na osnovi rezultatov ocenjujem, da se večina učiteljev precej dobro zaveda svoje pomembne vloge pri vključevanju učencev z ADHD v pouk in razred. Sodelujoči so pokazali precejšnjo stopnjo prepoznavanja značilnosti učencev z ADHD. Najpogosteje so pri tem naštevali prav znake, povezane z nemirnostjo, spreminjanjem in nihanjem čustvovanja in razpoloženja, stopnje pozornosti itd. Večinoma dobro poznajo potrebe učencev z ADHD, za katere navajajo, da jih v veliki meri upoštevajo s prilagoditvami pouka in okolja ter z upoštevanjem interesov in močnih področij učencev. Učitelji se zavedajo pomembnosti sodelovanja z drugimi strokovnjaki znotraj in izven njihove šole ter sodelovanja s starši otroka. So pa pri tem mnogi učitelji izpostavili svoje negativne izkušnje glede socialne vključenosti učencev z ADHD zaradi pojavljanja njihovega neželenega vedenja. Večina poudarja tudi pomembnost osveščanja vrstnikov o vplivu težav na njihovega sošolca. Pri oceni samokompetence so mnenja učiteljev precej različna. Večina jih je mnenja, da so delno usposobljeni ter da so si znanja tekom časa pridobili kar nekaj, da pa jim morda manjka kakšna izkušnja več.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: Motnja pozornosti s hiperaktivnostjo, impulzivnost, izvršilne funkcije, prilagoditve pouka, samoregulacija
    Število strani: 110
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mojca Lipec StoparMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10607689)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2883
    Datum vnosa: 02 Jul 2015 13:42
    Zadnja sprememba: 02 Jul 2015 13:42
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2883

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa