[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Jaz sem jaz, ti si ti! Razumevanje socialnih interakcij in izstopajočega vedenja pri predšolskih otrocih

Tanja Hecl (2015) Jaz sem jaz, ti si ti! Razumevanje socialnih interakcij in izstopajočega vedenja pri predšolskih otrocih. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1316Kb)

    Povzetek

    V teoretičnem delu diplomske naloge najprej predstavim socialni razvoj predšolskega otroka, ki se navezuje na socialno učenje, ki razvija socialne veščine za kakovostne interakcije v predšolski skupini. Kot pravita avtorici Marjanovič Umek in Zupančič (2009), se z razvojem novih oblik socialnih interakcij in socialnih kompetenc razvijajo in izpopolnjujejo veščine komuniciranja, prosocialnega vedenja, empatije in skupnega reševanje problemov. Vendar so v skupini tudi takšni posamezniki, ki so med vrstniki nepriljubljeni. Njihova nepriljubljenost je odsev neželenih in neprijetnih vedenjskih reakcij. Težavno in nesprejemljivo vedenje takšen posameznik izraža v interakcijah do drugih otrok tako, da so njegove reakcije fizično agresivne, impulzivne, nepredvidljive. V nadaljevanju teoretičnega dela predstavim še izstopajoča vedenja pri predšolskem otroku, varovalne dejavnike in dejavnike tveganja, ki so izrednega pomena za razumevanje čustveno-vedenjskih težav s strani strokovne delavke. Nekoliko spregovorim še o pomenu socialnih iger, ki so v vzgojno-učnem procesu namenjene odnosnemu učenju, v katerih udeleženci spoznavajo sami sebe, svoje potrebe, čustva, razpoloženja ter se s skupino učijo komunicirati na sprejemljiv način. V empiričnem delu s pomočjo študije primera, kjer je raziskovalec aktivno udeležen (sodeluje) v raziskovalni situaciji (načrtno opazuje, pripravi delavnice in opravi intervju), raziščem, ali bo metoda socialne igre vplivala na izboljšanje odnosov in komunikacijo s skupino pri dečku z vedenjskimi težavami, kako otroka s težavami v vedenju sprejema vzgojiteljica in kako dečka s težavami v vedenju sprejemajo vrstniki. Študija primera je pokazala, da socialne igre niso izboljšale komunikacije in odnosov med dečkom in skupino. Pripomogle so k umiritvi njegove impulzivnosti in sprostitvi. Intervju z vzgojiteljico je podprl njena prizadevanja za razumevanje interakcij med otroki ter dečkom. Z njim je vzpostavila vzajemen, spoštovanja vreden odnos, ki ga je vsakodnevno prenašala še na druge otroke v skupini. Sociogram je nazorno pokazal položaj dečka Žana v skupini. Izbran je bil s strani le enega dečka, na podlagi česa lahko zaključimo, da je v skupini med nepriljubljenimi. Nepriljubljeni otrok je kritičen in antagonističen do vrstnikov. Zaradi svojih vedenjskih reakcij (fizična agresivnost, razdiralna vedenja in nadlegovanje) je velikokrat zavrnjen ali pa neizbran za skupne igralne aktivnosti.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: socialne interakcije, socialne igre, sprejetost v skupini, izstopajoče vedenje, študija primera
    Število strani: 87
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mitja KrajnčanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10597961)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2872
    Datum vnosa: 01 Jul 2015 08:14
    Zadnja sprememba: 01 Jul 2015 08:14
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2872

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa