[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Prepoznavanje jezikovne učljivosti za angleščino pri učencih petega razreda osnovne šole

Andreja Petan (2015) Prepoznavanje jezikovne učljivosti za angleščino pri učencih petega razreda osnovne šole. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1342Kb)

    Povzetek

    Ameriški psiholog Carroll (1981) je opredelil jezikovno učljivost kot individualno sposobnost učenja določene naloge, ko je posameznik motiviran in ko ima priložnost, da to naredi. Učitelj lahko omogoči učencu, da je motiviran pri pouku, in sicer tako, da vsakemu prilagodi pedagoški proces glede na njegove zmožnosti. V 50. letih je Carroll skupaj s Saponom razvil prvi test jezikovne učljivosti za učenje modernih jezikov (MLAT – ang. Modern Language Aptitude Test), ki se je uporabljal za prepoznavanje jezikovno uspešnejših, hitreje učljivih učencev tujega jezika. Leta 1967 sta test prej omenjena znanstvenika prilagodila in tako je nastala osnovnošolska verzija za učence na razredni stopnji (MLAT-E – ang. Elementary). Do zdaj je bil instrument za merjenje jezikovne učljivosti mlajših učencev prilagojen za madžarščino, španščino in katalonščino, medtem ko za druge jezike zaenkrat ni podatkov. Prav v ta namen se je na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani sestavila raziskovalna skupina treh študentk in treh univerzitetnih profesoric, ki smo omenjeni test prevedle in prilagodile za slovenščino ter ga poimenovale Test za merjenje splošne jezikovne učljivosti za moderne jezike na razredni stopnji ali krajše SloMLAT-E. Temeljni namen raziskovalnega dela je bil ugotoviti, kako zanesljiv test smo sestavile in kolikšna je težavnost in razločljivost testnih postavk znotraj sestavljenega testa. V raziskavi je sodelovalo 309 učencev petega razreda osnovnih šol, 158 dečkov in 151 deklic. Učenci so v sklopu raziskave rešili test SloMLAT-E in test jezikovnega znanja angleščine, 209 učencev je tudi rešilo test pomnjenja niza števk v obratnem vrstnem redu. Analiza rezultatov učencev na testu SloMLAT-E kaže, da je sestavljena slovenska različica testa zanesljiva, prav tako so zanesljivi tudi vsi sklopi znotraj testa. Kljub temu pa bi bilo potrebno na podlagi izračunov vrednosti indeksov težavnosti in razločljivosti spremeniti 22 testnih postavk; devet znotraj prvega, dve znotraj drugega in enajst znotraj tretjega sklopa. Rezultati so pokazali, da je povprečna stopnja jezikovne učljivosti učencev petega razreda raznolika. Med učenčevim dosežkom na testu SloMLAT-E in testu jezikovnega znanja angleščine (CEYL Movers) obstaja statistično pomembna pozitivna srednje močna povezanost. Ravno tolikšna povezanost je bila najdena med učenčevim dosežkom na posameznem testu, SloMLAT-E in CEYL Movers, in učno oceno, ki jo imajo pri angleščini. Prav tako je bilo ugotovljeno, da deklice na testu SloMLAT-E v povprečju dosežejo statistično pomembno boljši rezultat od dečkov. Med učenčevim dosežkom na testu jezikovne učljivosti in njihovim rezultatom na testu pomnjenja je bila najdena statistično pomembna pozitivno šibka povezanost, kar nakazuje na to, da učenci, ki dosežejo več točk na testu SloMLAT-E, imajo najverjetneje tudi bolje razvito sposobnost pomnjenja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: učenje tujega jezika, jezikovna učljivost, jezikovno znanje angleščine, mlajši učenci, SloMLAT-E
    Število strani: 58
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Karmen PižornMentor
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10601033)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2869
    Datum vnosa: 01 Jul 2015 07:49
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 15:18
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2869

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa