[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vpeljevanje najmlajših v svet geometrijskih teles

Tjaša Kralj (2015) Vpeljevanje najmlajših v svet geometrijskih teles. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1995Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu z naslovom Vpeljevanje najmlajših v svet geometrijskih teles obravnavam vsebine iz geometrije v predšolskem obdobju. Različni avtorji navajajo ključne dejavnike učenja geometrije. V diplomskem delu bom predstavila učenje geometrije po Piagetu in van Hielu ter prek principov učenja matematike tudi po Hejnyju. Piaget zagovarja diskontinuiteto v razvoju, saj pravi, da razvoj mišljenja poteka v stadijih. Za vsak stadij so značilne specifične strukture naše zavesti, ki se navzven kažejo v specifičnih oblikah intelektualne aktivnosti in vedenja. Omenjeni stadiji zajemajo tudi področje geometrije, saj otroci približno enake starosti, ki so v istem stadiju razvoja, dajejo ob reševanju nekega geometrijskega problema podobne odgovore. Piaget govori o štirih stadijih razvoja, dva od njih zajemata predšolsko obdobje. Van Hielova teorija vključuje pet stopenj geometrijskega razvoja, ki opisujejo, kako otrok napreduje v geometrijskem znanju. Na vsaki stopnji otrok usvoji novo znanje, ki ga prenese na naslednjo stopnjo, ta pa brez usvojene predstopnje ni mogoča. Prav tako je verjel, da starost ne vpliva na prehod na višjo raven, saj lahko nekatere osebe vse življenje ostanejo na začetni stopnji. Novejši avtor Milan Hejny predstavi učenje matematike na drugačen način, pri katerem otrok raziskuje matematiko prek sebe in ob tem doživlja zadovoljstvo. Učenje matematike predstavi prek dvanajstih principov, s katerimi se otrok srečuje, jih usvaja in tako pride do želenega rezultata. Zadnji omenjeni avtor pa je pustil največji vtis tudi name. Njegove principe sem prilagodila za poučevanje in učenje matematike. Pri organiziranju matematičnih situacij za predšolske otroke je pomembno slediti njegovim principom in otrokom zagotoviti čim več lastnih izkušenj ter novih spoznanj. Empirični del predstavlja izvedbo in analizo geometrijskih dejavnosti v starostni skupini predšolskih otrok, starih od 1 do 2 leti. Otroci so skozi proces učenja o geometrijskih vsebinah napredovali v prepoznavanju geometrijskih teles in njihovih lastnostih.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: matematika v vrtcu, geometrija, geometrijska telesa, igra
    Število strani: 54
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tatjana Hodnik ČadežMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10600521)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2868
    Datum vnosa: 01 Jul 2015 07:43
    Zadnja sprememba: 01 Jul 2015 07:43
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2868

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa