[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Samoevalvacija kakovosti v vrtcu

Dunja Gorišek Simončič (2015) Samoevalvacija kakovosti v vrtcu. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (654Kb)

    Povzetek

    V teoretičnem delu predstavljam pojem kakovost v predšolski vzgoji v vrtcu: ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti, opredeljene so ravni in kazalci kakovosti in samoevalvacija kot eden izmed dejavnikov zagotavljanja kakovostnega izobraževanja in vzgoje. Opredeljena je vloga vrtca in načela nacionalnega kurikuluma, na katerem temelji vzgoja v vrtcu. Glede na temo diplomske naloge pa v zadnjem delu teoretičnega uvoda posebej poudarim funkcije družine in sodelovanje med vrtcem in družino. V empiričnem delu sem v Vrtcu Litija raziskala, kakšne oblike sodelovanja nudi vrtec staršem, v kolikšni meri se starši odzovejo nanje, kateri so morebitni razlogi za neudeležbo ter kaj novega in zanimivega lahko vrtec še ponudi. Vprašalnika, eden za starše in drugi za vzgojiteljice, ki sta med seboj primerljiva, sem oblikovala sama, pri tem pa sem uporabila tudi nekatera vprašanja iz strokovne literature (Marjanovič Umek idr., 2002, str. 140–142). Ugotovitve, ki veljajo le za vrtec, v katerem sem opravila raziskavo, potrjujejo, da se v vrtcu pojavljajo formalne in neformalne oblike sodelovanja, takšne, ki jih predvidevajo tudi strokovnjaki na tem področju. Starši imajo možnost vključevanja v vzgojni proces, njihova odzivnost pa je odvisna od določene vrste vključevanja. Starši in vzgojiteljice kot najbolj privlačne dejavnosti v vrtcu ocenjujejo tiste oblike sodelovanja, ki nudijo vpogled v delo v vrtcu in informacije o otroku, med najpogostejšimi zadržki pa pomanjkanje časa in neugoden delavnik. Ocene staršev in vzgojiteljic se ne razlikujejo bistveno, vendar je pri posameznih primerih prišlo do razlik v odgovorih. Vzgojiteljice in starši se zanimajo za nekoliko drugačne, manj uveljavljene oblike sodelovanja. Nekatere izmed teh so vzgojiteljice že uspešno ponudile staršem.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: samoevalvacija, kakovost, vrtec, družina, oblike sodelovanja
    Število strani: 58
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Marcela Batistič ZorecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10601545)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2866
    Datum vnosa: 01 Jul 2015 07:20
    Zadnja sprememba: 01 Jul 2015 07:20
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2866

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa