[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Odnos med jezikovno učljivostjo in učno motiviranostjo učencev 5. razreda osnovne šole pri angleščini

Tina Lavrič (2015) Odnos med jezikovno učljivostjo in učno motiviranostjo učencev 5. razreda osnovne šole pri angleščini. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1544Kb)

    Povzetek

    V magistrskem delu smo raziskovali odnos med jezikovno učljivostjo in učno motiviranostjo učencev 5. razreda pri angleščini. V teoretičnem delu so navedeni dejavniki, ki vplivajo na učenje tujega jezika, natančneje pa je opredeljen koncept jezikovne učljivosti in načini merjenja le te. Značilnosti učne motivacije učencev so opisane v posebnem razdelku, kjer je izpostavljena učna motiviranost učencev za učenje tujih jezikov ter njeno spodbujanje s strani učiteljev in staršev. Predstavljene so tudi ugotovitve obstoječih raziskav s področja jezikovne učljivosti in učne motivacije. V empiričnem delu so prikazani rezultati povezanosti med jezikovno učljivostjo učencev in njihovo učno motiviranostjo. V raziskavi je sodelovalo 309 učencev in učenk 5. razreda iz različnih slovenskih osnovnih šol. Učenci so rešili test za merjenje jezikovne učljivosti SloMLAT-E, izpolnili Lestvico učne motiviranosti za učenje tujega jezika (UMTJ) in napisali svojo pričakovano zaključno oceno pri angleščini. Rezultati korelacijske analize so med jezikovno učljivostjo učencev in njihovo učno motiviranostjo za učenje angleščine pokazali statistično pomembno povezanost. Povezanost med spremenljivkama je zmerna in pozitivna, zaradi česar sklepamo, da so učenci z višjimi dosežki na testu SloMLAT-E bolj učno motivirani za učenje angleščine. Kot smo lahko predvideli, povezanost med jezikovno učljivostjo in učno motiviranostjo ni visoka, saj obe spremenljivki pogojujeta t. i. individualne razlike med učenci, ki vplivajo na učni proces in uspeh. Korelacijske analize so nadalje pokazale, da med posameznimi sestavinami učne motivacije (interes za učenje angleščine, učna samopodoba, zaznava pouka angleščine, zaznava mnenja staršev in pričakovana ocena pri angleščini) in jezikovno učljivostjo obstajajo pomembne, pozitivne, a šibko do zmerno močne povezave. Med izmerjeno stopnjo jezikovne učljivosti učencev in njihovo zaznavo določenih lastnosti učitelja angleščine nismo ugotovili statistično pomembne povezave.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: jezikovna učljivost, učna motivacija, učenje angleščine kot tuji jezik, test jezikovne učljivosti SloMLAT-E, učenci drugega triletja osnovne šole
    Število strani: 58
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Karmen PižornMentor
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10575433)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2840
    Datum vnosa: 05 Jun 2015 14:56
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 15:17
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2840

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa