[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Pomen planinstva v predšolskem obdobju

Jerneja Kržišnik (2015) Pomen planinstva v predšolskem obdobju. Diplomska naloga.

[img] PDF
Download (4086Kb)

    Povzetek

    V diplomski nalogi smo se osredinili na planinske doktrine, ki jih strokovnjaki predpisujejo za odrasle ljudi, in ugotavljali v čem se oz. če se sploh skladajo z razvojem predšolskega otroka. S terminološko opredelitvijo nekaterih dejavnosti v naravi, povezanih z gorami, kot so: planinstvo, izletništvo, pohodništvo in gorništvo, smo usmerjeno raziskovali ustreznost teh dejavnosti v predšolskem obdobju. Skozi prerez zgodovine planinstva v Sloveniji smo iskali pomen tradicije obiskovanja gora z izvedbo planinskih vsebin v vrtcu ter s pomočjo analize kritičnega branja iskali razlike v vodenju odraslih ljudi in otrok. Cilj diplomske naloge je bil ugotoviti skladnost planinskih doktrin vodenja skupine v gore z izbranimi dejavniki psihomotoričnega statusa predšolskega otroka in na primeru dobre prakse za razvoj splošne vzdržljivosti predšolskih otrok in vodenja skupine predšolskih otrok v gore predstaviti primer ustreznega pedagoškega ravnanja. Ugotovili smo, da lahko planinstvo učinkovito umestimo med oblike dela, s katerimi moremo realizirati cilje, ki so zapisani v Kurikulumu za vrtce pod področjem Gibanje. Z izvajanjem planinstva krepimo hojo. Hoja je ena izmed osnovnih oblik gibanja in je tudi ena izmed prvih oblik premikanja. V predšolskem obdobju pa se še močno razlikuje od hoje odraslega. Tako v njeni izvedbi kot tudi učinkovitosti. Razlike v hoji med odraslim in otrokom pa se v gorah pokažejo tudi kot posledica stopnje vzdržljivosti. Vzdržljivost je funkcionalna sposobnost, za katero je že dokazano, da se metode za njen razvoj med otrokom in odraslim razlikujejo. Z odgovori na raziskovalna vprašanja smo ugotovili, da se planinske doktrine vodenja skupine ljudi v gore ne skladajo popolnoma z razvojnimi značilnostmi predšolskega otroka. Različni avtorji obravnavajo neskladnost planinskih doktrin z razvojnimi značilnostmi predšolskega otroka in predlagajo prilagoditve tako za razvoj vzdržljivosti kot tudi za način same izvedbe. Specifika razvoja predšolskega otroka nas usmerja v čim bolj individualno izvedbo planinstva, kar za skupino otrok v vrtcu predstavlja velik izziv. V diplomski nalogi pokažemo na eno od mogočih rešitev.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: planinstvo, predšolski otroci, vzdržljivost, hoja
    Število strani: 63
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jera GregorcMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10574409)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2836
    Datum vnosa: 05 Jun 2015 14:20
    Zadnja sprememba: 05 Jun 2015 14:20
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2836

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa