[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Odnos učiteljev do kolegialnih hospitacij kot oblika medsebojnega učenja

Urška Drev (2015) Odnos učiteljev do kolegialnih hospitacij kot oblika medsebojnega učenja. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2971Kb)

    Povzetek

    Šolski sistem v sodobnem času od učitelja zahteva številne nove kompetence, ustvarjalnost, prilagodljivost ipd. Da lahko učitelj sledi novim trendom, se mora stalno profesionalno razvijati. Eden od učinkovitih dejavnikov profesionalnega razvoja učiteljev je lahko tudi povezovanje z drugimi učitelji oziroma medsebojno učenje učiteljev. Na številnih šolah se učitelji že sedaj uspešno povezujejo med sabo, in sicer pri skupnem načrtovanju pouka in drugih dejavnosti ter na rednih sestankih tima. Izmenjava izkušenj in pomoč med učitelji nedvomno vplivata na profesionalno rast vseh udeleženih učiteljev, ki v tem vidijo priložnost za lastni razvoj. Potek razvoja je odvisen predvsem od učiteljev in poteka po različnih fazah. Številni avtorji so oblikovali modele profesionalnega razvoja, ki temeljijo na številu let delovnih izkušenj. V magistrskem delu smo se ukvarjali z vprašanji, kako učitelji ocenjujejo pomen sodelovanja med učitelji in kako to sodelovanje vpliva na njihov profesionalni razvoj. Osredinili smo se na kolegialne hospitacije med učitelji. Zanimalo nas je, v katerih oblikah učitelji največkrat sodelujejo, kako pogosto se izvajajo hospitacije na šolah in kakšno stališče imajo učitelji do kolegialnih hospitacij. Ob tem pa nas je zanimalo tudi to, ali je število kolegialnih hospitacij na šoli povezano z mnenjem učiteljev o pomembnosti hospitacij za profesionalni razvoj oz. ali kolegialne hospitacije vplivajo na spremembe v lastnem poučevanju. Ugotovili smo, da učitelji ocenjujejo, da je kolegialno sodelovanje med njimi dobro, da večkrat sodelujejo v različnih oblikah, v obliki kolegialnih hospitacij pa skoraj nikoli ali enkrat na leto. Kljub temu večina učiteljev meni, da so kolegialne hospitacije dejavnik, ki bi lahko prispeval k njihovemu profesionalnemu razvoju, ne glede na to, ali so sami opazovalci ali jih opazujejo drugi učitelji. Učitelji v 2. in 3. vzgojno-izobraževalnem obdobju menijo, da so kolegialne hospitacije učinkovitejše od ravnateljevih, medtem ko so razredni učitelji glede tega neodločeni. Raziskava je pokazala, da se večina učiteljev ne strinja, da se več naučijo pri uri, ki jo vodi bolj izkušen učitelj, hkrati pa so bolj sproščeni, če jih opazuje mlajši učitelj ali študent. Kot pomemben dejavnik uspešne kolegialne hospitacije je največ učiteljev navedlo medsebojno spoštovanje oz. kritično prijateljstvo. Navajajo še, da določena spoznanja, ki jih vidijo med hospitacijo, kasneje uporabijo pri svojem poučevanju. Veliko učiteljev se ne strinja s tem, da bi morali hospitirati predvsem mlajši učitelji, menijo pa, da ima pri odnosu učiteljev do hospitacij pomembno vlogo tudi vodstvo. Največkrat učitelji kot oviro za izvajanje kolegialnih hospitacij navajajo organizacijske težave (nadomeščanja, urnik ipd.)

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: kolegialne hospitacije, profesionalni razvoj, sodelovanje med učitelji, opazovanje pouka, povratna informacija
    Število strani: 110
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Milena Valenčič ZuljanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10547529)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2831
    Datum vnosa: 29 Maj 2015 07:15
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 15:14
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2831

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa