[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Bralna motivacija mlajših osnovnošolcev z bralno-napisovalnimi težavami

Urška Romih (2014) Bralna motivacija mlajših osnovnošolcev z bralno-napisovalnimi težavami. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1341Kb)

    Povzetek

    Številne raziskave potrjujejo, da je uspeh pri branju povezan z bralno motivacijo, saj dobri bralci berejo pogosteje, kar vodi do izboljševanja bralne tehnike, doživljanja uspeha pri branju in posledično visoke bralne motivacije. Otroci, ki imajo težave z branjem, do branja čutijo vedno večji odpor, saj jim branje predstavlja naporno in neprijetno dejavnost, pri kateri ne doživijo uspeha, posledično pa je tudi bralna motivacija nizka. Učenci z bralno-napisovalnimi težavami potrebujejo poleg učinkovitega in zgodnjega programa pomoči za izboljšanje bralne tehnike tudi pomoč pri razvijanju in spodbujanju bralne motivacije. V naši raziskavi smo se zato usmerili na raziskovanje bralnih motivacijskih dejavnikov pri učencih z bralno-napisovalnimi težavami in njihovimi vrstniki tretjega, četrtega in petega razreda slovenskih osnovnih šol. Razlike smo ugotavljali z uporabo multivariatne analize na podlagi latentnih dimenzij. V nadaljevanju smo s pomočjo diskriminantne analize raziskali, pri katerih spremenljivkah se skupini učencev najbolj razlikujeta. Z uporabo analize enakosti aritmetičnih sredin smo na podlagi sestavljenih spremenljivk ugotavljali, pri katerih bralnih motivacijskih dejavnikih se skupini razlikujeta. Analiza enakosti aritmetičnih sredin je pokazala, da učenci z bralno-napisovalnimi težavami zaznavajo branje kot težko aktivnost. Rezultati prav tako kažejo, da imajo učenci z bralno-napisovalnimi težavami nižji interes za branje kot njihovi vrstniki. Počutijo se podobno kompetentne pri glasnem branju kot vrstniki. Rezultati diskriminantne analize so pokazali, da skupini učencev najbolj ločuje zaznavanje branja kot težke aktivnosti.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: otroci z bralno-napisovalnimi težavami, bralna motivacija, bralna pismenost, disleksija
    Število strani: 90
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Igor SaksidaMentor
    doc. dr. Mojca Lipec StoparSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10561609)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2826
    Datum vnosa: 19 Maj 2015 15:11
    Zadnja sprememba: 19 Maj 2015 15:11
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2826

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa