[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Primerjalna analiza timskega dela v vrtcih in šolah

Nataša Bjelajac (2015) Primerjalna analiza timskega dela v vrtcih in šolah. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2809Kb)

    Povzetek

    V svojem diplomskem delu sem ugotavljala in primerjala timsko delo v vrtcu in šoli. Zanimalo me je sodelovanje med vzgojiteljico in pomočnico vzgojiteljice v vrtcu ter učiteljico in vzgojiteljico v šoli. Timsko delo je oblika aktivnosti, kjer si udeleženci oz člani neposredno delijo vloge in naloge in so med seboj enakovredni. Pri tem je potrebno poudariti, da se med seboj razlikujejo v znanju, spretnostih in sposobnostih. Imajo različno stopnjo strokovne usposobljenosti, motivacije za delo in seveda različne delovne navade. Če želi tim uspešno delovati, je potrebno medsebojno sodelovanje, dobra komunikacija in medsebojna povezanost članov. Timsko delo sestavljajo tri etape: timsko načrtovanje, timsko poučevanje in timsko evalvacijo. Timsko delo v oddelku vrtca poteka že zelo dolgo, vendar so imele v preteklosti vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljice zelo različne in medsebojno ločene naloge. Z vpeljavo Kurikuluma za vrtce so se naloge spremenile, tako da naj bi skupaj načrtovali dejavnosti, jih izvajali in tudi evalvirali. S spremembo šolske zakonodaje v slovenskih osnovnih šolah je posledično prišlo do sprememb tudi v načinu poučevanja. Timsko delo izvajata tako v prvem razredu učiteljica razrednega pouka in vzgojiteljice predšolskih otrok, kot druga strokovna delavka. V teoretičnem delu diplomskega dela opredeljujem, kaj je timsko delo, kako delujejo timi, posebnosti timskega dela in primerjava timskega dela med vrtcem in šolo. Namen raziskave je analizirati značilnosti timskega dela v vrtcu in šoli ter ju primerjati med seboj. Posebej me je zanimalo timsko delo med vzgojiteljico in pomočnico vzgojiteljice v vrtcu ter timsko delo med učiteljico in vzgojiteljico v šoli. Zanimalo me je tudi kako delujejo timi v obeh delovnih okoljih. Osrednji cilj diplomskega dela je preveriti, kako je organizirano timsko delo v vrtcu in šoli, kdo pri njem sodeluje, kako strokovni delavci izvajajo vse tri etape timskega dela, v čem se člani tima dopolnjujejo, kako si razdelijo naloge, kako tim sodeluje s straši. Zanimalo me je tudi ali se člani tima počutijo formalno enakopravne in ali imajo občutke enakovrednosti ter katere prednosti in slabosti timskega dela prepoznavajo pri svojem delu. Na podlagi teoretičnih izhodišč in postavljenih raziskovalnih vprašanj sem oblikovala anketni vprašalnik, s katerim sem zbrala podatke. V raziskavo sem vključila 100 vzgojiteljic in pomočnic vzgojiteljic, ki so zaposlene v slovenskih vrtcih in 100 učiteljic in vzgojiteljic v 1. razredu v slovenskih OŠ.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: Timsko delo, tim, timsko poučevanje, sodelovanje, vrtec, šola, učitelj, vzgojiteljica, pomočnica vzgojiteljice
    Število strani: 159
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Alenka PolakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10559561)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2823
    Datum vnosa: 15 Maj 2015 11:13
    Zadnja sprememba: 15 Maj 2015 11:13
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2823

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa