[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Uporaba Tibetančkov za otroke v osnovni šoli

Marijana Jerković (2015) Uporaba Tibetančkov za otroke v osnovni šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1376Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu z naslovom Uporaba »Tibetančkov« za otroke v osnovni šoli sem opredelila gibanje ter ustvarjanje z gibanjem kot dejavnik sprostitve pri pouku ter odpravljanja posledic pojava utrujenosti v današnjem hitrem tempu življenja, ki je prisoten že pri najmlajših. V teoretičnem delu sem opredelila utrujenost na ravni pouka, predstavila vzroke, znake in posledice, kateri občutno vplivajo na kvaliteto vzgojno-izobraževalnega procesa. V povezavi s tem sem se osredotočila na pokazatelje pomanjkanja energije pri učencih, ob čemer je opaziti znižanje koncentracije in motivacije, s tem tudi zanimanja za nadaljnje delo v razredu. Nadalje sem predstavila instrument »Tibetančki« ter obrazložila njegovo funkcijo pri soočanju z motnjami pri pouku, saj kot pravi Schmidtova (2008), so to igre za razgibavanje, osredotočenje in sprostitev (prav tam, str. 2) in zato z njimi pri učencih dosežemo sproščanje mišične, umske ter čustvene napetosti. Z vidika pomembnosti aktivnega in ustvarjalnega vključevanja otrok pri pouku, sem vaje dopolnila z ustvarjalno nalogo, katere namen je bil približati vaje učencem ter spodbuditi njihovo in učiteljevo ustvarjalnost. Uporabno vrednost sem utemeljila na podlagi dosedanjih raziskav, ki potrjujejo povezavo gibnega udejstvovanja z učnim uspehom učencev, oziroma na splošno šolsko uspešnostjo (samo bivanje v šoli in delo za šolo doma) ter predstavila pozitivne učinke vpeljave ustvarjalnega giba kot celostne metode v pouk na emocionalni, telesni, kognitivni ter socialni razvoj otrok. V raziskavi je sodelovalo 9 učiteljic in 160 učencev razredne stopnje, pri katerih smo raziskali, kako se odražajo učinki izvajanja »Tibetančkov« pri nadaljevanju pouka in kako to dejavnost ter njeno učinkovitost vidijo učiteljice. Z opazovanjem razrednih situacij tekom raziskave sem ob prisotnosti slabe koncentracije in motiviranosti učencev opazila občutno razliko v učnem procesu po izvajanju vaj. Te razlike so potrdile ocene učiteljic in primerjava razrednega stanja brez in po izvajanju »Tibetančkov«, ki sem jih pridobila z dvema vprašalnikoma. Največji učinki so se izkazali pri povišani aktivnosti učencev pri nadaljnjem delu, z razliko ocen 2, 00 med prvotnim in stanjem po izvajanju vaj, s sledečima kategorijama – povečana zbranosti pri delu (1, 78) in motiviranosti učencev za nadaljnje delo (1, 66). Izkazalo se je, da je za učiteljice ta instrument uporaben pri odpravljanju posledic utrujenosti pri pouku v vseh razredih in so ga tako tudi zaznale, saj so se otroci umirili in sprostili. Učenci so večinoma radi izvajali vaje, se jih veselili ter samoiniciativno izvajali tudi doma in jih predstavili svojcem. Sproščenost in zadovoljstvo po izvajanju je bilo tako čutiti v vseh razredih, učenci so tudi pokazali velik interes za ustvarjalno nalogo, katero so učiteljice v najvišjem odstotku (36 %) odgovorov izpostavile kot favorizirano s strani učencev. Z vpeljavo sprostitvene gibalne in ustvarjalne dejavnosti smo dosegli, da so bili učenci po izvedbi bolj sproščeni, skoncentrirani in motivirani za nadaljnje delo. Vedno bolj so izražali zadovoljstvo in sproščenost ob ter po izvajanju, bili so vedno bolj gibčni, spretni ter ustvarjalni. Instrument se je vsekakor izkazal kot učinkovit pripomoček pri odpravljanju posledic utrujenosti na razredni stopnji osnovne šole.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: Tibetančki, utrujenost, ustvarjalni gib, učiteljeva stališča, sprostitev
    Število strani: 80
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. Gordana SchmidtMentor
    pred. Vesna GeršakSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10560073)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2821
    Datum vnosa: 15 Maj 2015 07:42
    Zadnja sprememba: 15 Maj 2015 07:42
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2821

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa