[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Osebnostne lastnosti vzgojiteljic predšolskih otrok v povezavi z njihovim pedagoškim delom

Darja Mirtič (2015) Osebnostne lastnosti vzgojiteljic predšolskih otrok v povezavi z njihovim pedagoškim delom. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1896Kb)

    Povzetek

    Predšolsko obdobje je čas intenzivnega psihofizičnega in tudi osebnostnega razvoja otroka zato je pomembno, da je vzgojno-izobraževalni proces kakovosten. Vzgojiteljice kot neposredni izvajalci tega procesa v zelo veliki meri prispevajo h kakovosti bivanja otrok v vrtcu ter vzgoje le-teh. Kako vzgojiteljice delujejo na delovnem mestu je med drugim odvisno tudi od osebnostnih lastnosti vzgojiteljic. V diplomskem delu obravnavam osebnost vzgojiteljice in njene osebnostne lastnosti kot eden izmed najpomembnejših dejavnikov kakovosti vrtca oz. njegove vzgojno-izobraževalne funkcije. V empiričnem delu diplomskega dela tako ugotavljam, kako pomembne se zdijo vzgojiteljicam različne osebnostne lastnosti za opravljanje pedagoškega dela; kako te osebnostne lastnosti identificirajo pri sebi ter v kolikšni meri se mnenja o pomembnosti različnih osebnostnih lastnosti vzgojiteljic ujemajo/razhajajo z ocenami vzgojiteljic o izraženosti lastnih osebnostnih lastnostih. Raziskava temelji na kvantitativni metodi raziskovanja. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo izdelanega vprašalnika o osebnostnih lastnostih vzgojiteljic. Rezultati raziskave, v katero je bilo vključenih 181 vzgojiteljic predšolskih otrok kažejo, da sta za vzgojiteljice najpomembnejše osebnostne lastnosti za kakovostno opravljanje vzgojiteljskega poklica prijaznost in odgovornost. Največjo pomembnost za kakovostno opravljanje njihovega poklica pa pripisujejo osebnostnima lastnostnima prijaznost in spoštljivost. Raziskava je pokazala, da pri 40ih od 45ih osebnostnih lastnostih obstajajo statistično pomembne razlike med ocenami o pomembnosti različnih osebnostnih lastnosti vzgojiteljic predšolskih otrok ter med ocenami izraženosti njihovih lastnih osebnostnih lastnostih. Najbolj zanimiva ugotovitev je, da vzgojiteljice za kar 88,9% osebnostnih lastnosti menijo, da jih nimajo v tolikšni meri kot bi jih morale imeti za kakovostno opravljanje poklica.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: osebnost, osebnostne lastnosti, vzgojiteljica, vrtec, vzgojni vpliv
    Število strani: 80
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Alenka PolakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10558281)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2819
    Datum vnosa: 14 Maj 2015 11:27
    Zadnja sprememba: 14 Maj 2015 11:27
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2819

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa