[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Pogledi specialnih in rehabilitacijskih pedagogov na izobraževanje kot dejavnik profesionalnega razvoja

Lea Đaković (2015) Pogledi specialnih in rehabilitacijskih pedagogov na izobraževanje kot dejavnik profesionalnega razvoja. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1456Kb)

    Povzetek

    Namen diplomskega dela je bilo raziskati, kakšni so pogledi specialnih in rehabilitacijskih pedagogov na izobraževanje kot dejavnik profesionalnega razvoja in na programe nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja, ki so namenjeni vsem strokovnim delavcem v vzgoji in izobraževanju. V prvem delu smo opredelili profesionalni razvoj ter predstavili različne modele profesionalnega razvoja pedagoških delavcev. Raziskali smo različne dejavnike in njihov vpliv na profesionalni razvoj, pri čemer smo se osredotočili predvsem na izobraževanje kot eden izmed dejavnikov profesionalnega razvoja. Opredelili smo pojem kariere in temeljne pojme, povezane z izobraževanjem in usposabljanjem. V drugem delu smo prikazali rezultate empirične raziskave, v kateri je sodelovalo 102 specialnih in rehabilitacijskih pedagogov. Podatke smo zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika. Zanimalo nas je, kakšna pojmovanja imajo specialni in rehabilitacijski pedagogi o profesionalnem razvoju, kolikšno pomembnost pripisujejo različnim dejavnikom, ki vplivajo nanj, kakšno je njihovo mnenje o ponudbi programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja ter katera dodatna znanja na posameznih področjih še želijo pridobiti. Zanimalo nas je tudi, koliko izobraževanj obiščejo na leto ter v kolikšni meri jim nova znanja, spretnosti pomagajo pri neposrednem delu z učenci. Želeli smo tudi ugotoviti, kolikšno pomembnost pripisujejo kolegialnemu učenju – izmenjavi znanj in izkušenj med sodelavci. Raziskava je pokazala, da kar 70,3 % specialnih in rehabilitacijskih pedagogov profesionalni razvoj pojmuje kot nenehno učenje in izobraževanje, največji vpliv na profesionalni razvoj pa pripisujejo pozitivni klimi na šoli. 64,4 % specialnih in rehabilitacijskih pedagogov je srednje zadovoljnih s ponudbo programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja. Specialni in rehabilitacijski pedagogi opozarjajo, da so vsebine izobraževanj premalo naravnane na poučevanje otrok s posebnimi potrebami. Največ dodatnega znanja si želijo na področju vzgojne problematike. V enem letu se v povprečju udeležijo dveh izobraževanj. Večina anketiranih se udeleži izobraževanj zaradi želje po pridobitvi novih praktičnih usmeritev za delo z učenci s posebnimi potrebami. Raziskava je tudi pokazala, da 37,6 % specialnih in rehabilitacijskih pedagogov pogosto uporabi nova znanja in spretnosti, pri svojem neposrednem pedagoškem delu z učenci s posebnimi potrebami. Večina anketiranih sicer meni, da je nova znanja in spretnosti potrebno posredovati sodelavcem, hkrati pa 38,6 % specialnih in rehabilitacijskih pedagogov ostalim kolegom posreduje nova znanja le občasno.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: specialni in rehabilitacijski pedagogi, profesionalni razvoj, dejavniki profesionalnega razvoja, modeli profesionalnega razvoja, programi nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja
    Število strani: 86
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Milena Valenčič ZuljanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10558025)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2818
    Datum vnosa: 14 Maj 2015 11:26
    Zadnja sprememba: 14 Maj 2015 11:26
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2818

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa