[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Dejavniki in okoliščine discipliniranja otrok v vrtcu

Milena Bohinc (2015) Dejavniki in okoliščine discipliniranja otrok v vrtcu. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1026Kb)

    Povzetek

    Na discipliniranje otrok vplivajo številni dejavniki. Za izbiro ustreznega pristopa discipliniranja moramo dobro poznati otroka. V srednjem veku je veljala miselnost, da se otrok že rodi pokvarjen in lahko le s strogo disciplino v njem zatremo pregrešne nagone. V tistih časih je bil otrok v primerjavi z odraslim obravnavan kot manjvreden. Od takrat torej izvira enačenje discipliniranja s kaznovanjem, čeprav je uporaba teh dveh pojmov kot sinonimov napačna. Ker kaznovanje pomeni nekaj negativnega, se tak predznak pripisuje tudi disciplini, vendar disciplina nima vselej negativnega predznaka. Negativno konotacijo ima disciplina takrat, ko se vzpostavlja na osnovi sistema kaznovanja, pozitivno pa takrat, ko spodbuja razvoj odgovornosti in samokontrole ter je njen cilj samodisciplina. Poznavanje razlik med temi osnovnimi pojmi lahko pomaga strokovnim delavcem v vrtcu pri boljšem delu v skupini, saj je ustrezna disciplina pogoj in osnova za uspešno delo v vrtcu. V svojem diplomskem delu različne pristope k discipliniranju otrok raziskujem s pomočjo znanstvenih teorij. Teorija klasičnega pogojevanja razlaga, da je dobro uporabiti namig, še preden nastane konflikt (npr. določena pesem, zvok zvončka). Tako pripravimo situacije za vedenje, ki ga želimo doseči pri otroku ob določenem času, in je ustreznejši način kot popravljanje vedenja po tem, ko se je to že pojavilo. Za učenje primernega vedenja je z vidika operativnega pogojevanja bistvena podkrepitev. V vedenje se utrdijo tiste reakcije, ki so imele pozitivne posledice oz. so bile deležne pozitivne podkrepitve, npr. nasmeh, pozornost, pohvala ipd. Z vidika socialnega učenja pa je primeren zgled odraslih, kar predpostavlja, da se otroci ne učijo le na osnovi lastnih izkušenj, temveč predvsem iz opazovanja vedenja in njihovih posledic pri drugih ljudeh. V empiričnem delu diplome sem s ugotavljala, kako se z discipliniranjem otrok soočajo vzgojiteljice (N = 48) in pomočnice vzgojiteljice (N = 52) z različno delovno dobo v vrtcu. Pri raziskavi, opravljeni s pomočjo anketnega vprašalnika, razdeljenega med strokovne delavce treh slovenskih vrtcev, me je predvsem zanimalo, kakšno mnenje imajo strokovni delavci o discipliniranju otrok v vrtcu in kako pogosto uporabljajo določene pristope discipliniranja pri delu z otroki. Analiza rezultatov potrjuje, da je discipliniranje v vrtcu pomembno in da so strokovni delavci vrtca z njim dnevno soočeni. Kljub vsemu se kažejo nekatere razlike v mnenju strokovnih delavcev o discipliniranju otrok glede na delovno mesto in delovno dobo. Kažejo se tudi razlike v pogostosti določenega ravnanja pri delu z otroki glede na delovno mesto in delovne izkušnje strokovnih delavcev.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: discipliniranje, kaznovanje, avtoriteta, meje, zgled, participacija
    Število strani: 64
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Alenka PolakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10554185)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2817
    Datum vnosa: 14 Maj 2015 11:26
    Zadnja sprememba: 14 Maj 2015 11:26
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2817

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa