[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Ideja za poučevanje smučanja v temeljni gibalni fazi

Martina Hrženjak (2015) Ideja za poučevanje smučanja v temeljni gibalni fazi. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (1396Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu smo predstavili različne vrste iger, ki jih vzgojitelji lahko uporabijo za poučevanje smučanja v temeljni gibalni fazi. Zaradi specifičnega razvoja otrok nekateri avtorji spodbujajo razvoj novih iger, in sicer tako, da bi te igre načrtovali kot metodo poučevanja. Metoda poučevanja pomeni način vodenja pedagoškega procesa. V športni fazi govorimo o metodah demonstracije, razlage, pojasnjevanja ipd., saj učeči že razume tako sebe in svoje funkcioniranje kot tudi vsebino, ki jo učitelj predstavi. V predšolskem obdobju pa je večina otrok v t. i. temeljni gibalni fazi, za katero je značilno, da otrok pri najosnovnejših oblikah gibanja šele spoznava svoje telo in prek funkcioniranja pridobiva prve gibalne izkušnje, ki se zaradi integracije vseh dejavnikov razvoja (kognitivnega, socialnega, psihološkega, telesnega in gibalnega) tudi celostno povežejo v nove informacije. Za poučevanje v predšolskem obdobju je torej smiselno, da spremenimo način poučevanja in s tem tudi vzgojiteljevo vlogo. Vzgojitelj mora strokovno načrtovati proces učenja, vendar za izpeljavo procesa uporabiti drugačne metode dela. V tem diplomskem delu bomo predstavili, kakšne so te metode dela in kako jih lahko učinkovito uporabimo za poučevanje smučanja. Z uporabo teh metod lahko vzgojitelji vplivajo na tisto, kar ocenjujejo, da otroci potrebujejo. Učni proces pa v otrocih poteka spontano. Tak način poučevanja zahteva od vzgojitelja drugačen pristop tako pri načrtovanju kot tudi pri izvajanju dejavnosti. Ostale oblike strokovnega načrtovanja so podobne klasičnemu načinu poučevanja, in sicer gre za to, da sta na začetku potrebna temeljita analiza obstoječega znanja (poznavanje in prepoznavanje otrokovega razvoja), procesno-razvojno načrtovanje učnega procesa, sledita nekoliko drugačno planiranje in izvajanje, nato pa ustrezna analiza in evalvacija dela ter ustvarjanje novih, inovativnih pristopov za izboljšanje učenja. Prek diplomske naloge bomo pokazali, da je problem metode igre večrazsežen. Mnogo vzgojiteljev jo zamenjuje za druge vrste iger, še posebej za prosto igro. Metoda igre zahteva izjemno dobro poznavanje trenutnega stanja razvoja otrok in želenega razvoja, zahteva sistematično nadgrajevanje na vseh področjih hkrati in z ustreznim problemom, ki ga otroci sami rešujejo, dopustiti otrokom lastne rešitve, ob tem pa prevzeti pravo vlogo za ustrezen in pravočasen vpliv na intenzivnost, pogostost, vrsto in vsebino dejavnosti glede na želene procesno-razvojno postavljene cilje. Učenje vsake nove gibalne aktivnosti naj v otroku, ki je v temeljni gibalni fazi, poteka spontano, v pedagogu pa načrtno. Zato mora vzgojitelj pri pripravi takega načina poučevanja temeljiti na poznavanju problematike in na vseh posebnostih razvoja predšolskih otrok, kamor v prvi vrsti sodita poznavanje zakonitosti njihovega biološkega, psihološkega in sociološkega razvoja, ustrezno pedagoško in metodično zanje. Pri vsem pa mora upoštevati količinske, metodične, vsebinske in organizacijske dejavnike poučevanja gibalnih aktivnosti, ki mu omogočajo, da organizira varen, prijeten in učinkovit pedagoški proces ter pripelje vadečega do želenega procesno-razvojnega cilja. V diplomskem delu teoretično preučujemo različne igre in med rezultati predstavljamo merila za razločevanje med metodo igre, didaktično gibalno igro in elementarno igro ter analiziramo izbrane igre za poučevanje smučanja, ki naj bi jih vzgojitelji uporabljali za razumevanje iger in kot pomoč pri izbiri.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: smučanje, predšolski otrok, celostni razvoj, temeljna gibalna faza, igra
    Število strani: 72
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jera GregorcMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10545993)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2802
    Datum vnosa: 04 Maj 2015 09:09
    Zadnja sprememba: 04 Maj 2015 09:09
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2802

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa