[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Sporočilna moč plakata kot umetniškega medija v komunikaciji z družbo

Maja Klenovšek (2015) Sporočilna moč plakata kot umetniškega medija v komunikaciji z družbo. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (5Mb)

    Povzetek

    Je slika res vredna več kot tisoč besed? V času multimedijske komunikacije, instantnega posredovanja in računalniške tehnologije, se zdi, da smo postali bolj kot kdajkoli odvisni od vizualne komunikacije in kulture kot načina za razvoj socialne in kulturne identitete. Plakat kot umetniški medij, produkt grafičnega oblikovanja in učinkovit pripomoček za aktivno socialno participacijo v takšni družbi še vedno cveti kot pomembna oblika umetnosti in primarni način množičnega komuniciranja. Diplomsko delo se osredotoča na analizo plakata kot umetniške produkcije v družbi z različnih vidikov, ki ga bistveno opredeljujejo, ter raziskavi mnogoterih dejavnikov, ki so skozi zgodovino vplivali na njegov pojav ter razvoj. Kakovost in pomen plakatov je odvisna od mnogih činiteljev, vedno pa je v neposredni povezavi s prostorom in časom ter družbeno situacijo, v kateri nastane. Z možnostmi produkcije in reprodukcije dandanes pa se utapljamo v poplavi takšnih in drugačnih plakatov, ki jim zaradi komercialnosti težko pripisujemo umetniški pomen. Vzroki za raziskovanje tematike plakata se skrivajo ravno v sporočilni moči le-tega. Diplomsko delo opozarja, da plakat nima zgolj ekonomske funkcije, temveč predstavlja kulturni in socialni fenomen. Obenem tudi nagovarja h kritičnemu mišljenju, k aktivni participaciji v družbi ter socialnokritični ustvarjalnosti. Zgodovinski pregled in predstavjena dela nazorno predstavljajo vpliv, ki ga ima lahko kos papirja, če ga definirajo pravi prostor in čas, likovne zakonitosti oblikovanja, ter idejno močna zasnova, ki se odziva na določeno družbeno situacijo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: plakat, grafično oblikovanje, umetniška in industrijska grafika, socialno angažirana umetnost, komunikacija, slovenski plakat
    Število strani: 89
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. Zdenko HuzjanMentor
    doc. dr. Beatriz Gabriela Tomšič ČerkezSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10545481)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2801
    Datum vnosa: 24 Apr 2015 13:07
    Zadnja sprememba: 24 Apr 2015 13:07
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2801

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa