[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Načrtovanje gibalnih dejavnosti predšolskih otrok v pomurski regiji

Sanja Balažic (2015) Načrtovanje gibalnih dejavnosti predšolskih otrok v pomurski regiji. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (2345Kb)

    Povzetek

    V diplomski nalogi raziskujemo vzgojiteljevo lastno gibalno dejavnost skozi vso leto in njen vpliv na pogostejše načrtovanje gibalnih dejavnosti predšolskih otrok skozi vso leto v vrtcu. V teoretičnem delu diplomske naloge predstavljamo pomen gibanja za otroka v predšolskem obdobju, opisujemo značilnosti njegovega gibalnega razvoja ter dejavnike, ki vplivajo nanj. Poudarili smo tudi vlogo in odnos vzgojitelja pri načrtovanju in izvajanju gibalnih dejavnosti ter pomen pridobitve pozitivnega odnosa na gibanje že v predšolskem obdobju, ki bo s tem pripomogel h kasnejšemu zdravemu življenjskemu slogu. V nadaljevanju diplomske naloge predstavljamo podatke, ki smo jih zbrali z anketnim vprašalnikom. Cilj diplomske naloge je ugotoviti, ali se pojavljajo razlike pri načrtovanju gibalnih dejavnosti glede na starost in delovno dobo, ali stopnja izobrazbe vpliva na pogostejše načrtovanje gibalnih dejavnosti in ali čas, ki ga vzgojitelji lastno gibalno porabijo vpliva na čas, ki ga namenijo v vrtcu za načrtovanje gibalnih dejavnosti za predšolske otroke. Po pridobitvi soglasja vrtcev smo s pomočjo anketnega vprašalnika pridobili podatke o gibalni dejavnosti vzgojiteljev in predšolskih otrok v obdobju med januarjem 2014 in februarjem 2014. Vzorec je vključeval 50 vzgojiteljev iz 17 pomurskih vrtcev, in sicer iz Beltinec, Cankove, Črenšovec, Križevcev, Lendave, Ljutomera, Moravskih Toplic, Murske Sobote, Odranec, Radenec, Razkrižja, Rogašovec, Šalovec, Tišine, Turnišča, Velike Polane, Veržeja. Kvantitativno pridobljeni podatki so obdelani s pomočjo programov MSO Excel in SPSS (Statistical Package for the Social Sciences). S pomočjo podprograma Frequencies smo izračunali frekvence in njihove odstotke, za izračun povezanosti med spremenljivkami smo uporabili Pearsonov koeficient korelacije, za preverjanje razlik pa smo uporabili t-test. Hipoteze smo statistično preverjali na ravni petodstotnega tveganja (p≤0,05). Ugotovili smo, da starost vzgojitelja in njegova delovna doba ne vplivata na pripisovanje boljšega pomena na področju gibanja. To pomeni, da imajo tako starejši kot mlajši vzgojitelji z več ali manj let delovne dobe enak in pozitiven odnos do gibanja. Ugotovili smo, da obstajajo razlike pri vzgojiteljih z višjo stopnjo izobrazbe, saj pogosteje načrtujejo gibalne dejavnosti predšolskih otrok kot tisti z manjšo. Prav tako smo ugotovili povezanost gibalnih dejavnosti otrok in gibalno dejavnost vzgojiteljev. To pomeni, da vzgojitelji, ki so sami lastno gibalno dejavni skozi vso leto, tudi pogosteje načrtujejo gibalne dejavnosti predšolskih otrok skozi vso leto v vrtcu.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: predšolski otroci, vzgojitelj, gibalna dejavnost
    Število strani: 56
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jera GregorcMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10509897)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2761
    Datum vnosa: 07 Apr 2015 11:57
    Zadnja sprememba: 07 Apr 2015 11:57
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2761

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa