[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vloga motivacijskih spodbud pri branju v nadaljevanju v vrtcu

Maja Berčič (2015) Vloga motivacijskih spodbud pri branju v nadaljevanju v vrtcu. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1462Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu opredelimo metodo branja v nadaljevanjih kot eno izmed metod, s katero otroke popeljemo v svet literature. Napišemo tudi formulo, s katero lahko izvedemo nastope s pomočjo metode branja v nadaljevanjih. Predstavimo tudi knjigo Groznovilca v Hudi hosti, za katero je značilen duhovit pripovedni slog, tema zgodbe pa je sprejemanje drugačnosti. Večji poudarek namenimo uvodni motivaciji. Osredinimo se na tipe in podtipe uvodnih motivacij po Metki Kordigel (2008). Za delo v vrtcih je bistvenega pomena razvijanje veščine pripovedovanja, ker otrokom omogoča večjo uspešnost v komunikaciji z drugimi. Zato predstavimo tudi značilnosti otrokovega pripovedovanja v predšolskem obdobju. V empiričnem delu na osnovi kvalitativne metode pedagoškega raziskovanja predstavimo analizo pripovedovanja zgodb otrok. Podatke smo pridobili s pomočjo risb otrok ter njihovega pripovedovanja, razlaganja in besednih opisov. Ocenili smo razvojne ravni njihove zgodbe, pri čemer smo upoštevali dva kriterija ocenjevanja, in sicer: koherentnost in kohezivnost. Ugotavljali smo tudi razlike v dolžini pripovedovanih zgodb, številu besed, številu prepoznanih dogodkov v zgodbi in v številu veznikov. Rezultati so pokazali, da so v eksperimentalni skupini, v kateri je bila prisotna uvodna motivacija, otroci pokazali zelo veliko zanimanje za nadaljnje poslušanje pravljice Groznovilca v Hudi hosti, pripovedovali pa so tudi bolj koherentne in kohezivne ter daljše zgodbe kot v kontrolni skupini, v kateri smo uvodno motivacijo izpustili. Analize obravnavanih zgodb eksperimentalne in kontrolne skupine kažejo na to, da motivacijska spodbuda v veliki meri vpliva na kakovost in količino zgodb, ki so jih otroci pripovedovali.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: branje v nadaljevanjih, Groznovilca v Hudi hosti, pripovedovanje, uvodna motivacija, koherentnost, kohezivnost, predšolski otrok
    Število strani: 76
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Milena Mileva BlažićMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10507849)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2758
    Datum vnosa: 07 Apr 2015 11:56
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 17:17
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2758

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa