[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Pomen gibalno spodbudnega okolja pri razvoju hoje predšolskega otroka

Tanja Peklaj (2015) Pomen gibalno spodbudnega okolja pri razvoju hoje predšolskega otroka. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (868Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu smo z raziskavo, ki je temeljila na Delacatovi teoriji premikanja telesnih udov, želeli potrditi postopnost razvoja hoje glede na smer premikanja ter ugotoviti pomembnost spodbudnega okolja na razvoj hoje doma in v vrtcu. Postopnost razvoja hoje smo raziskovali glede na smer premikanja v prostoru, in sicer v naslednjem vrstnem redu: naprej, navzgor, navzdol. Spodbudno okolje pa smo ločili na primarno in sekundarno ter znotraj zajeli štiri faktorje: materialni, vsebinski, organizacijski in kadrovski faktor. Raziskovali smo pomen seštevka vseh faktorjev izbranega okolja na razvoj hoje. Zanimalo nas je, ali bodo otroci, ki imajo spodbudnejše okolje, hitreje prehajali med stopnjami razvoja hoje kot tisti, ki imajo manj spodbudno okolje. Vzorec raziskave je zajemal šestinštirideset otrok prvega starostnega obdobja, starih od 16 do 26 mesecev, in njihove starše ter druge odrasle osebe, ki skrbijo za otroka med odsotnostjo staršev. V raziskavi je sodelovalo sedem skupin iz naslednjih vrtcev: Vrtec Brezovica, Vrtec Vrhnika, Vrtec Kozarje, Vrtec Borovnica in Vrtec pri OŠ Žiri. Analiza rezultatov raziskave je pokazala, da se hoja glede na smer premikanja razvije v smereh, ki smo jih predvideli. Otroci najprej hodijo naprej, nato navzgor in šele na koncu navzdol. Kvaliteto hoje smo točkovali glede na premikanje telesnih udov (po Delacatovi teoriji), in sicer s pristopanjem, istostransko in križno. Vpliv spodbudnega okolja na razvoj hoje pa smo pojasnili z modelom, ki vključuje odvisno spremenljivko, imenovano razvoj hoje. Ta je pojasnjena s štirimi neodvisnimi spremenljivkami izbranega okolja. Poimenovali smo jih materialni, kadrovski, organizacijski in vsebinski dejavniki. Iz rezultatov multiple regresije lahko razberemo, da bodo otroci hitreje napredovali pri usvajanju novih stopenj razvoja hoje, če bodo starši zagotovili boljše materialne, kadrovske, organizacijske in vsebinske dejavnike za izvajanje gibalnih dejavnosti. Primarno okolje je statistično značilno pri razvoju hoje pomembnejše od sekundarnega okolja. Vzroke za manj pomemben vpliv sekundarnega okolja vidimo predvsem v razmerju števila odraslih na otroke ter dejstvu, da vrtci v večini že relativno dobro poskrbijo za razvoj hoje in je izjemno pomembno, da pri tem starši sodelujejo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: predšolski otrok, razvoj, hoja, okolje, starši, vrtec
    Število strani: 44
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jera GregorcMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10507081)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2757
    Datum vnosa: 07 Apr 2015 11:55
    Zadnja sprememba: 07 Apr 2015 11:55
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2757

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa