[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Predstave o sencah razsežnih svetil

Marjanca Komar (2015) Predstave o sencah razsežnih svetil. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (6Mb)

    Povzetek

    Svetloba ima velik pomen za življenje na Zemlji, v fiziki jo opišemo kot elektromagnetno valovanje. Svetlobo oddajajo svetila. Kadar svetloba pade na predmet iz neprosojne snovi, nastane za predmetom senca. Dosedanja znanstvena spoznanja o predstavah otrok temeljijo na dveh raziskavah Naravoslovnega oddelka Univerze v San Diegu, v Združenih državah Amerike. Raziskavi sta potekali v lokalnem znanstvenem muzeju in sta vključevali učence stare od osem do štirinajst let. V prvi raziskavi so imeli postavljene postavitve različnih svetil, ovir in zaslonov kot interaktivno razstavo. Učenci so raziskovali, kako se svetloba širi skozi majhno luknjico in kakšne slike nastanejo na zaslonu. Osebje je vključevalo učence v pogovor in jim predlagalo, da so rekvizite premikali. V drugi raziskavi je postavitev vsebovala zaslon, vir svetlobe v obliki križa in neprepustne predmete. Učenci so raziskovali sence na zaslonu, ko je predmet blizu zaslona, na polovici razdalje med zaslonom in svetilom in ko je predmet blizu svetilu. Igra senc je zanimiva in vedno aktualna, ne glede na starostno obdobje. V tem magistrskem delu je predstavljeno, kako učenci v naši osnovni šoli povezujejo pojme: svetilo, reža, zaslon in razdalje med njimi. Kakšna slika nastane na zaslonu? Ali obstaja senca tudi v temi? Na ta in podobna vprašanja so odgovarjali učenci 4. in 9. razreda, tako da so bile starosti učencev primerljive s skupino dosedanjih raziskav. Z izvedbo poskusa sem učence spodbudila k razmišljanju o tej temi. Podobno kot v omenjenih raziskavah sem pripravila postavitev: svetilo, reža ali predmet in zaslon. V eksperimentalnih skupinah so učenci najprej raziskovali, nato so reševali vprašalnike. V kontrolni skupini sem poskus izvedla po reševanju vprašalnikov. S tem sem hotela pokazati, da je za pravilne predstave pri pouku fizike smiselno čim več eksperimentirati. S tremi učenci sem posnela polstrukturiran intervju, zato da sem odkrila njihovo razmišljanje. Rezultati so se razlikovali od rezultatov dosedanjih raziskav.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: svetloba, svetlobna lisa, senca, svetilo, reža, slika
    Število strani: 77
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Mojca ČepičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10471497)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2743
    Datum vnosa: 04 Mar 2015 14:28
    Zadnja sprememba: 04 Mar 2015 14:28
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2743

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa