[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Pogledi strokovnih delavcev v vrtcu na nadarjenost in nadarjene otroke

Jana Dolenšek (2015) Pogledi strokovnih delavcev v vrtcu na nadarjenost in nadarjene otroke. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1678Kb)

    Povzetek

    Številni strokovnjaki so opredeljevali nadarjenost, a kljub temu v strokovni literaturi ne najdemo enotne definicije. Razlog lahko najdemo v tem, da se nadarjenost kaže v različnih oblikah in obsegu, nadarjeni pa niso homogena skupina. Ravno zato je potrebno že v predšolskem obdobju ustvarjati spodbudno okolje za vse otroke, tako da dobijo čim več priložnosti za razvijanje svojih potencialov, hkrati pa lahko strokovni delavci opazijo tiste otroke, ki še posebej izstopajo na posameznih področjih. Ker pa enotna definicija nadarjenosti trenutno ne obstaja, je pomembno, da nismo preveč ozko usmerjeni pri odkrivanju nadarjenih, temveč da se držimo definicije, katero je sprejelo tudi Ameriško združenje za nadarjene, ki pravi, da je nadarjeni tisti, ki je konsistentno superioren na katerem koli področju dejavnosti. Tako lahko zaključimo, da lahko nekega otroka opredelimo kot nadarjenega v primeru, ko nadpovprečne rezultate večkrat ponovi. Pomembno je, da mu omogočamo ustrezne pogoje, da se njegova nadarjenost lahko izraža. Že v ameriškem Zakonu o izobraževanju nadarjenih lahko preberemo, da so kot nadarjene definirali tiste otroke in mladostnike, ki so bodisi na predšolski stopnji, v osnovni ali srednji šoli pokazali visoke dosežke ali potenciale na intelektualnem, ustvarjalnem, specifično akademskem, vodstvenem ali umetniškem področju in kateri poleg rednega šolskega programa potrebujejo posebej prilagojene programe in aktivnosti. Pa tudi pri nas M. Juriševič opredeljuje nadarjenost kot zmožnost nadpovprečnega doslednega delovanja učencev na intelektualnem, ustvarjalnem, učnem (jezikovnem, matematičnem, družboslovnem, naravoslovnem, tehničnem), umetniškem (glasbenem, likovnem, dramskem, literarnem …) in telesno-gibalnem oziroma športnem področju. Tako lahko vidimo, da se lahko nadarjenost izraža na vseh področjih delovanja človeka ter da je identificiranje nadarjenih zahtevno opravilo. Prav odkrivanje nadarjenih otrok in delo z njimi v predšolskem obdobju ima lahko zelo pomembno vlogo in vpliv na zgodnje razvijanje nadarjenosti. Strokovni delavci vrtca, ki dnevno preživijo z otroki veliko časa ter načrtujejo dejavnosti zanje, lahko s svojim pedagoškim delom razvijajo nadarjenost otrok. Kako in kaj bodo delali, pa je odvisno predvsem od njihovih pogledov na nadarjenost, nadarjenih otrok, ter od tega, kako njihove zaznave in prepričanja vplivajo na njihovo pedagoško delo in ravnanje v stiku z nadarjenimi. Cilj empirične raziskave je bil ugotoviti, kakšna stališča imajo strokovni delavci v vrtcu do nadarjenosti ter nadarjenih otrok in kako se le to odraža v njihovem pedagoškem delu. V ta namen sem sestavila anketni vprašalnik, katerega sem razdelila strokovnim delavcem v vrtcih na Dolenjskem. Ugotovila sem, da imajo strokovni delavci v povprečju pozitivne poglede na nadarjenost, da jo prepoznavajo, in da se trudijo z lastnim delom in načrtovanjem dejavnosti v oddelku razvijati nadarjenost otrok.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: delo z nadarjenimi, identifikacija, značilnosti nadarjenih predšolskih otrok, strokovni delavci v vrtcu
    Število strani: 59
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Alenka PolakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10468425)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2740
    Datum vnosa: 04 Mar 2015 14:24
    Zadnja sprememba: 04 Mar 2015 14:24
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2740

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa