[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Skladenjska analiza besedil v učnih gradivih za jezikovni pouk pri predmetu slovenščina v tretjem in petem razredu

Katarina Učakar (2014) Skladenjska analiza besedil v učnih gradivih za jezikovni pouk pri predmetu slovenščina v tretjem in petem razredu. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (8Mb)

    Povzetek

    Ena od ključnih nalog osnovnega šolstva je, da pri učencih razvija zmožnost sporazumevanja v slovenskem jeziku, ki je nujna za pridobivanje znanja z drugih področij. Pri jezikovnem pouku se načrtno razvija zmožnost sprejemanja in tvorjenja besedil raznih vrst. Raziskava išče odgovor na vprašanje, ali se besedila istih besedilnih vrst, s katerimi se pri slovenščini srečujejo učenci, skladenjsko razlikujejo glede na razred in učna gradiva. V diplomskem delu so predstavljeni rezultati skladenjske analize besedilnih vrst v učnih gradivih za tretji in peti razred. Obravnavanih je bilo 55 besedil različnih besedilnih vrst z metodo analize dokumentov. Na podlagi podatkov iz besedil o številu povedi, številu enostavčnih in večstavčnih povedi, številu stavkov v večstavčni povedi, vrsti zložene povedi in o S-sestavi je bilo ugotovljeno, da so besedila v tretjem razredu krajša in da v skoraj polovici primerov vsebujejo preprostejšo skladenjsko sestavo povedi ter manj različnih vrst priredja oz. odvisnikov. Ugotovljeno je bilo, da v tretjem in petem razredu med učnimi gradivi nastane več skladenjskih razlik v besedilih daljših besedilnih vrst (npr. neuradno pismo, pripoved, opis predmeta).

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: skladenjska zmožnost, besedilne vrste, učno gradivo, skladenjska sestava povedi, besedilo
    Število strani: 73
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marja Bešter TurkMentor
    asist. mag. Lara Godec SoršakSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10405705)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2678
    Datum vnosa: 20 Jan 2015 13:10
    Zadnja sprememba: 20 Jan 2015 13:10
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2678

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa