[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Lutka in socialni odnosi v vrtcu

Helena Korošec (2015) Lutka in socialni odnosi v vrtcu. Doktorska disertacija.

[img]
Predogled
PDF
Download (3630Kb)

    Povzetek

    Področje raziskovanja doktorske disertacije je proučevanje igre z lutko pri izvajanju dnevnih dejavnosti v vrtcu in njenega vpliva na socialno vedenje otrok v oddelku. Zanimalo nas je, kakšna je praksa vzgojiteljev pri izvajanju lutkovno-gledaliških dejavnosti v vrtcu in koliko se pri načrtovanju ter izvajanju teh dejavnosti upošteva procesno-razvojni pristop, ki temelji na načelih ustvarjalne drame. Gledališke dejavnosti so družbena oz. socialna oblika umetnosti, v kateri otroci ne morejo sodelovati brez povezovanja, dogovarjanja in komuniciranja z drugimi. Ker je uspešno sodelovanje v lutkovno-gledaliških dejavnostih odvisno prav od obvladanja teh spretnosti, je gledališče lahko izjemno polje za razvoj otrokovih sposobnosti in kompetenc. V teoretičnem delu obravnavamo socialni razvoj v zgodnjem otroštvu in pomen socialne kompetentnosti za uspešno vključevanje v okolje. Otrokovo igro z lutko smo proučili v okviru simbolne igre v drugem poglavju, v katerem smo predstavili tudi ustvarjalno igranje vlog, sociodramsko igro in igro pretvarjanja. Naslednje poglavje je posvečeno vzgoji z umetnostjo in skozi umetnost, ki je uspešna metoda učenja in poučevanja na vseh področjih kurikuluma. S primerjalno analizo pristopov in metod gledališke pedagogike, v okviru katere smo se poglobljeno posvetili interakciji in ustvarjanju z lutko, smo utemeljili pomen lutkovne umetnosti za kakovostno vzgojo in izobraževanje. V empiričnem delu smo opravili pregledno raziskavo, v kateri smo uporabili kavzalno neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja. Zanimalo nas je, kakšna so stališča in praksa vzgojiteljev pri delu z lutko, kako se z izobraževanjem spremeni njihov pristop k izvajanju lutkovno-gledaliških dejavnosti in kakšno vlogo ima igra z lutko pri spremembi socialnega vedenja ter razvoju socialne kompetentnosti posameznikov v skupini. Z rezultati raziskave smo potrdili pomen vključevanja lutkovno-gledaliških dejavnosti, načrtovanih in izpeljanih po načelih ustvarjalne drame, za kakovostno izvajanja predšolskega kurikula in kot pomoč vzgojiteljem pri komunikaciji s skupino otrok ter posamezniki. Ugotovili smo, da je izobraževanje z lutkovno-gledališkega področja vplivalo na spremembo stališč do uporabe lutke v pozitivno smer, prav tako pa se je praksa lutkovnih dejavnosti spremenila v smeri procesno-razvojnega pristopa. Raziskovanje vpliva lutke na otrokovo socialno vedenje je pokazalo, da redno in kontinuirano izvajanje procesno-razvojno načrtovanih lutkovnih dejavnosti prispeva k pozitivnim spremembam na tem področju. Po trimesečnem izvajanju lutkovnih dejavnosti je bilo po presoji vzgojiteljic agresivnega vedenja manj, zadržani otroci so se bolj vključevali v dejavnosti, več je bilo prosocialnega vedenja, pozornost in vztrajnost otrok pri dejavnostih pa sta bili po njihovem mnenju boljši.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Doktorska disertacija)
    Ključne besede: predšolska vzgoja, ustvarjalna drama, simbolna igra, igra z lutko, socialni odnos, socialno učenje
    Število strani: 247
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Marcela Batistič ZorecMentor
    izr. prof. dr. Janez VogrincSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10387785)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2670
    Datum vnosa: 13 Jan 2015 12:37
    Zadnja sprememba: 14 Nov 2015 07:35
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2670

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa