[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vpliv igre v naravnem okolju na razvoj opazovalnih spretnosti predšolskega otroka

Katarina Kovač (2014) Vpliv igre v naravnem okolju na razvoj opazovalnih spretnosti predšolskega otroka. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2451Kb)

    Povzetek

    Naravno okolje je spodbudno okolje za učenje in igro predšolskih otrok. Mnoge raziskave kažejo, da se zaradi neomejenega prostora ter raznolikosti materialov in objektov igra otrok v naravnem okolju razvije v kompleksnejše in bolj ustvarjalne oblike kot v zaprtih prostorih ali na standardiziranih igriščih. Naravno okolje nudi otrokom veliko čutnih spodbud, ki pozitivno vplivajo na razvoj njegovih čutil in opazovalnih spretnosti. Opazovanje je kompleksna dejavnost, ki zahteva uporabo vseh čutil in vključuje miselne aktivnosti, kot so prepoznavanje podobnosti in razlik, zaporedij in vzorcev. V splošnem so predšolski otroci dobri opazovalci. Če jim omogočimo dovolj priložnosti za opazovanja, se njihova spretnost opazovanja s starostjo še razvija. Cilj mojega diplomskega dela je bil raziskati, kako predšolski otroci opazujejo naravne objekte – na primeru opazovanja drevesnih listov ugotoviti, kako natančno opazujejo. V nadaljevanju sem želela ugotoviti, ali prosta igra in učenje ob vodeni igri otrok v naravnem okolju vplivata na razvoj njihovih opazovalnih spretnosti. Iz opazovanja otrok pri igri v naravi pa sem želela razbrati, ali kontinuiteta stika predšolskih otrok z naravnim okoljem vpliva na kvaliteto igre, ki se v njem razvije. V raziskavo je bilo vključenih 21 5–6 let starih otrok. Na začetku sem z vsakim posebej izvedla test, s katerim sem ugotavljala otrokove opazovalne spretnosti. Otrok je imel nalogo, da med 15 vejicami dreves, za vsako od 6 testnih vejic izbere tisto, ki se mu zdi enaka testni (poišče par). Sledilo je 5 dni dejavnosti v gozdu, na gozdnem robu in na travniku. 3 dnevi so bili namenjeni prosti igri, 2 dneva pa bolj strukturiranim dejavnostim, usmerjenim na razvoj opazovalnih spretnosti skozi igro. Ob koncu dejavnosti sem z vsakim otrokom ponovno izvedla test njegovih opazovalnih spretnosti. Rezultati opažanj igre otrok v naravnem okolju so pokazali, da se je ta sčasoma razvijala. Otroci so napredovali na vseh področjih razvoja. Podrobno so opazovali naravne materiale, spoznavali njihovo strukturo, opazovali živali, razvijali različne teorije in tako odpirali raznovrstne naravoslovne teme, v igri so naleteli na probleme in vztrajali pri iskanju rešitev zanje. Izražali so pozitivna in negativna čustva ter izražali skrb za naravo, se učili, kako skleniti kompromis in si med seboj pomagali. Gibalno so bili zelo aktivni, razvijali so ravnotežje in osnovne oblike gibanja. Z mojo raziskavo pa nisem uspela pokazati očitnega napredka v opazovalnih spretnostih pri otrocih, ki so se veliko igrali v naravi. Spremembe, ki sem jih ugotovila, so premajhne, da bi lahko naredila kakršne koli zaključke. Kljub temu pa menim, da so dejavnosti v naravi pustile pečat tudi na tem področju. Otroke je naravno okolje privlačilo. V diplomskem delu sem otrokom omogočila pozitivno izkušnjo narave in možnost za čudenje, kar je zagotovo vplivalo na razvoj ne samo njihovega znanja in spretnosti, pač pa tudi odnosa do narave.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: narava, igra v gozdu, opazovanje, otrok, naravoslovni postopki
    Število strani: 59
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    viš. pred. dr. Marjanca KosMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10386505)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2665
    Datum vnosa: 09 Jan 2015 14:23
    Zadnja sprememba: 09 Jan 2015 14:23
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2665

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa