[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Moj novi vrtec – participacija otrok v vrtcu

Monika Marjanovič (2014) Moj novi vrtec – participacija otrok v vrtcu. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1011Kb)

    Povzetek

    Raziskave kažejo, da večina slovenskih otrok doživlja, da odločitve odraslih v vrtcu prevladajo nad njihovimi željami; navedeno ponazarja izjava otroka povzeta v kvalitativni raziskavi: »Vidve sta glavni.« Odločanje je omejeno zgolj na aktivnosti, na otroški »svet«, medtem ko otroci lahko zelo malo vplivajo na organizacijo življenja v vrtcu, na vsakdanje rutine ter dejavnosti in vsebine, katerih pobudniki so odrasli. Vzgojitelji pogosto ne vedo, kakšnih odločitev so otroci zmožni, o čem se otroci lahko odločajo, ali kako jih vključiti v odločanje (Turnšek, 2011). V prvem delu diplomske naloge so predstavljena teoretična izhodišča participacije, posebna pozornost je namenjena pedagoškemu konceptu Reggio Emilia, ki prek odnosne pedagogike, pedagogike poslušanja, etike participacije, aktivnega učenja in raziskovalnih projektov uresničuje participacijo otrok tako v teoretičnih izhodiščih kot v praksi. Podrobneje so podana mnenja različnih strokovnjakov o prednostih in pomanjkljivostih tega pristopa. V tem delu sem se osredotočila tudi na dileme in mnenja vzgojiteljev, ki so ključnega pomena pri uresničevanju načel participacije v slovenskih vrtcih, in opisala metodo reševanja problema odprtega tipa (open-ended problem solving) (Maxim, 1989), ki sem jo uporabila pri izvedbi projekta. V empiričnem delu je predstavljen projekt Moj novi vrtec – participacija otrok v vrtcu, v katerem so otroci prek reševanja problema odprtega tipa podajali rešitve za probleme, ideje in želje po dejavnostih v novi igralnici in jih z aktivnim sodelovanjem tudi uresničevali. Podana je tudi analiza intervjuja z vzgojiteljicami, ki so predstavile svoje izkušnje in poglede na participativno vključenost otrok ter izrazile dileme in vprašanja, ki so se jim ob tem pojavljali.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: participacija, Reggio Emilia, projektno delo, odprti tip reševanja problemov
    Število strani: 52
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Nada TurnšekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10385993)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2664
    Datum vnosa: 09 Jan 2015 13:20
    Zadnja sprememba: 09 Jan 2015 13:20
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2664

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa