[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Projekt Fibonacci kot podpora uvajanju naravoslovja v vrtcih

Štefanija Pavlic (2014) Projekt Fibonacci kot podpora uvajanju naravoslovja v vrtcih. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1578Kb)

    Povzetek

    Predšolsko obdobje je eno od pomembnejših obdobij v razvoju posameznika, saj se v tem obdobju oblikujejo temelji, ki pozneje pomembno vplivajo na otrokov nadaljnji razvoj. Otroci v tem času odkrivajo svet, in sicer odkrivajo najprej tisto, kar je okoli njih. Naravoslovje je eno izmed področij dejavnosti, v katerem otroci spoznavajo svet oziroma okolje, v katerem živijo. To pa jim lahko ostane neznano, v kolikor jih ne spodbujamo, da so aktivni raziskovalci svojega okolja, kar je tudi ena izmed nalog vzgojiteljev. V današnjem času postaja vloga vzgojiteljev vse zahtevnejša zaradi visokih pričakovanj staršev in celotne družbe, kar zahteva samoiniciativno izpopolnjevanje vzgojiteljev na seminarjih, delavnicah in sodelovanje v projektih … To posledično vpliva na preizkušanje različnih strategij podajanja snovi. V okviru magistrskega dela smo se odločili raziskati, ali je imelo sodelovanje vzgojiteljev pri mednarodnem projektu Fibonacci, s poudarkom na učenju naravoslovja v Evropi vpliv na njihovo pedagoško delo. Vzgojitelji so v okviru mednarodnega projekta Fibonacci, ki je na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani potekal tri leta, pridobivali znanje s področja poučevanja in samostojnega raziskovalnega učenja. Novost projekta je bila ta, da so lahko vzgojitelji spoznanja, pridobljena na naravoslovnih delavnicah v okviru projekta, prenašali v svoje delo v vrtcu in pri tem za eksperimentiranje uporabljali pripomočke, ki so jih pripravili koordinatorji glede na izbrane vsebine projekta. Poleg tega je projekt Fibonacci omogočal sodelovanje različnih skupin pedagoških delavcev v vzgoji in izobraževanju, in sicer vzgojiteljev z vzgojitelji in učiteljev z vzgojitelji, kar je omogočalo izmenjavo izkušenj in mreženje znanj ter še bolj poglobilo in utrdilo poznavanje procesov učenja naravoslovja. Namen raziskave je bil ugotoviti, v kolikšni meri je izobraževanje vzgojiteljev predšolskih otrok pri projektu Fibonacci vplivalo na drugačen proces podajanja snovi in na pestrost izbora vsebin s področja naravoslovja pri delu v oddelku vrtca ter v kolikšni meri je usvojeno znanje vplivalo na vzgojiteljev osebnostni razvoj, razvoj spretnosti za izvajanje naravoslovja v vrtcu in prenos slednjih na druga področja. Rezultati so pokazali, da vzgojitelji, ki so sodelovali v projektu, pogosteje in z večjo mero samozaupanja ter kompetentnosti izvajajo naravoslovne delavnice z raziskovalnim pristopom ne samo v drugem starostnem obdobju, ampak vse pogosteje tudi v prvem. Poleg tega vzgojitelji, ki so izvajali vsebine projekta Fibonacci, po njegovem zaključku pridobljeni način učenja z raziskovalnim pristopom uporabljajo tudi na drugih kurikularnih področjih in s tem vplivajo na bolj kakovostno vzgojno-izobraževalno delo. S spremenjenim načinom dela vzgojitelji, ne samo nadgrajujejo svoje znanje in večajo kompetence, temveč tudi napredujejo v svojem profesionalnem razvoju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: naravoslovje, raziskovanje, projekt Fibonacci, prenos spoznanj, kompetence, profesionalni razvoj
    Število strani: 80
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Mojca ČepičMentor
    izr. prof. dr. Janez VogrincSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10383689)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2662
    Datum vnosa: 09 Jan 2015 10:56
    Zadnja sprememba: 14 Nov 2015 07:40
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2662

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa