[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Spoznavanje zvoka v predšolskem obdobju

Urša Urankar (2014) Spoznavanje zvoka v predšolskem obdobju. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2082Kb)

    Povzetek

    Na podlagi lastnih izkušenj in pogovorov z vzgojiteljicami sem ugotovila, da je še vedno redko zaznati načrtovanje fizikalnih aktivnosti za predšolske otroke. To je bil povod, da sem zasnovala akcijsko raziskavo o zvoku za predšolske otroke. Aktivnosti so bile povezane s temo zvok, z njimi pa sem otrokom omogočila aktivno sodelovanje pri odkrivanju in spoznavanju lastnosti zvoka, njegovem nastajanju in širjenju. Zanimalo me je, kako aktivnosti o zvoku vodijo otroke do zastavljenih učnih ciljev in v kolikšni meri otroci prek aktivnosti usvojijo pojme, ki jih povezujemo z zvokom. V teoretičnem delu diplomskega dela so predstavljeni pomen zgodnjega učenja naravoslovja, učna vsebina zvoka in akcijsko raziskovanje. Na podlagi študije literature in izkušenj sem oblikovala strukturiran intervju za preverjanje otrokovih predstav o zvoku. Glede na dobljene odgovore so bile naprej načrtovane aktivnosti, ki sem jih izvedla v skupini devetnajstih otrok, starih od štiri do pet let. Vsaka aktivnost je analizirana in prikazuje, kako so otroci sodelovali in sprejemali novo znanje. Posamezna analiza aktivnosti pa je usmerjala načrtovanje naslednje aktivnosti. Po koncu izvajanja aktivnosti sem še enkrat preverila predstave otrok z istimi vprašanji strukturiranega vprašalnika kot pred izvajanjem aktivnosti. Analiza dobljenih rezultatov o predstavah otrok o zvoku pred in po izvedenih aktivnostih, poveznih z zvokom, nakazuje, da so se predstave otrok o pojmih, povezanih z zvokom, dopolnile ali spremenile. Presenetili so z znanjem o poteku zvoka od uhlja do možganov. Pokazalo se je, da predšolski otroci sicer slišijo oziroma razlikujejo višje in nižje tone, ampak lastnosti še ne ubesedijo kot višino in jo v večini pripisujejo glasnosti.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: naravoslovje, fizika, zvok, predšolsko obdobje, predstave
    Število strani: 69
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    viš. pred. mag. Ana Gostinčar BlagotinšekMentor
    doc. dr. Jerneja PavlinSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10379849)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2661
    Datum vnosa: 08 Jan 2015 13:10
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 15:15
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2661

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa