[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Plesna dramatizacija pravljice Volk in sedem kozličkov v predšolskem obdobju

Branka Crnobrnja (2014) Plesna dramatizacija pravljice Volk in sedem kozličkov v predšolskem obdobju. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (820Kb)

    Povzetek

    Ples in gledališče sta področni dejavnosti, ki imata velik pomen za celostni razvoj otroka. Otrok se preko dejavnosti na področju plesa in gledališča sprosti ter si pridobi določene spretnosti, sposobnosti in znanja. Ena izmed vsebin na področju plesa je tudi plesna dramatizacija, ki področji plesa in gledališča združuje v eno celoto. Zato bi lahko postopek oblikovanja plesne dramatizacije primerjali s postopkom uprizoritve gledališke predstave. Namen diplomskega dela je na osnovi študije primera spremljati nastanek in razvoj plesne dramatizacije pravljice Volk in sedem kozličkov v skupini predšolskih otrok. Diplomsko delo je empirično. Sestavljeno je iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del obsega na začetku značilnosti s področja plesne vzgoje na predšolski stopnji, v nadaljevanju pa sem se posvetila značilnostim plesa, gledališča in književne vzgoje v vrtcu, saj so ta tri področja tesno povezana s plesno dramatizacijo v predšolskem obdobju. Na koncu teoretičnega dela sem še na kratko povzela pomembnosti participacije in sodelovanja pri plesni dramatizaciji. V empiričnem delu sem na osnovi opazovanja skupine otrok pri procesu ustvarjanja plesne dramatizacije pravljice Volk in sedem kozličkov želela ugotoviti, ali mi bo uspelo skozi določeno časovno obdobje oblikovati končen izdelek, ki ga bodo otroci predstavili drugim skupinam in ga tudi s kamero posneli. Ugotavljala sem tudi, kako bo plesna dramatizacija vplivala na sodelovanje in dogovarjanje otrok med seboj, ustvarjanje, razvijanje gibalnih spretnosti, vživljanje v posamezne vloge, spoznavanje živali in sodelovanje pri celotnem procesu ustvarjanja. Predvsem pa sem želela ugotoviti, ali je mogoče s participacijo ustvariti plesno dramatizacijo tako, da jo bodo otroci v skupini ne glede na njihove osebne sposobnosti in spol osvojili. Raziskovalni vzorec zajema 22 otrok, ki obiskujejo Vrtec Velenje. Stari so od pet do šest let. Glede na rezultate raziskave smo ugotovili, da so vsi otroci, ne glede na starost in spol, v določenem časovnem obdobju sposobni osvojiti določeno plesno dramatizacijo ob vodenju odraslega, da obstajajo med otroki razlike v motivaciji, te pa so vidne pri priljubljenosti določenih vlog. Ugotovila sem tudi, da je s participacijo mogoče doseči boljše rezultate kot pri popolnem vodenju otrok.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: dramatizacija, plesna vzgoja, gledališče, gledališka uprizoritev, vživljanje v vlogo, participacija, sodelovanje, književnost
    Število strani: 72
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. Gordana SchmidtMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10380105)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2660
    Datum vnosa: 08 Jan 2015 13:05
    Zadnja sprememba: 08 Jan 2015 13:05
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2660

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa