Andreja Ropotar Jagodic (2014) Vloga lutke pri usvajanju kurikularnih ciljev v vrtcu. Magistrsko delo.
![]()
| PDF Download (1577Kb) |
Povzetek
Magistrsko delo z naslovom Vloga lutke pri usvajanju kurikularnih ciljev v vrtcu se osredinja na uporabo lutke (v najširšem pomenu) za doseganje kurikularnih ciljev pri dejavnostih v vrtcu. Osnovni namen raziskave je bil na podlagi teoretičnih izhodišč ter stališč in izkušenj vzgojiteljev utemeljiti vključitev lutke v vse kurikularne dejavnosti na posameznih področjih. Igra z lutko pripomore k dobrim socialnim odnosom v oddelku, razbremeni, sprosti in vzpostavi medsebojni odnos, hkrati pa omogoča tudi neverbalno komunikacijo med vpletenimi. Predstavili smo stališča in raziskave nekaterih avtorjev, ki so ugotovili, da sta komunikacija in socializacija uspešnejši, če se otrok z lutko in z njeno uporabo sreča že v predšolskem obdobju ter s tem omili stresno komunikacijo s tujim odraslim, hkrati pa omogoča vzgojiteljici, da vidi v otrokovi simbolni igri njegove psihične procese: emocionalni razvoj, splošni kognitivni razvoj in domišljijo. Tako se otrok pri doseganju kurikularnih ciljev z različnimi preprostimi lutkovnimi tehnikami uči celostno. V empiričnem delu smo proučevali stališča vzgojiteljic v vrtcih do uporabe lutke pri usvajanju kurikularnih ciljev in ugotovili, da imajo vzgojiteljice v vrtcu do tega pozitivno stališče, in sicer z več vidikov: z vidika simbolne igre, komunikacije, socializacije, kreativnosti, vendar premalokrat posegajo po tej možnosti. Ugotovljeno je bilo, da bi se metoda dela z lutko in uporaba ter usvajanje kurikularnih ciljev z lutko morala razširiti in da bi lutka morala dobiti svoje mesto tudi v Kurikulumu za vrtce, saj se večina vzgojiteljic, ki tako Kurikulum za vrtce kot lutko uporabljajo vsakodnevno, s tem strinja. Prav tako so vzgojiteljice potrdile, da je lutka idealni pripomoček za posredovanje kurikularnih sredstev na likovnem, dramskem, plesnem in glasbenem področju, a jim primanjkuje poznavanja metod dela z lutko. Prav tako tudi da je lutka lahko povezovalni člen med otrokom in odraslim ter otrokom in vrtcem. Uporabili smo deskriptivno in kavzalno neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja. Stališča vzgojiteljic o uporabi lutke pri usvajanju kurikularnih ciljev smo pridobili z vprašalnikom. V vprašalniku smo uporabili petstopenjsko lestvico Likartovega tipa z odprtimi in zaprtimi vprašanji.
Tip vnosa: | Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ključne besede: | vloga lutke pri usvajanju kurikularnih ciljev v vrtcu, simbolna in spontana igra, otrok, lutka in vzgojitelj, komunikacija | ||||||
Število strani: | 125 | ||||||
Jezik vsebine: | Slovenščina | ||||||
Mentor / Somentorji: |
| ||||||
Povezava na COBISS: | http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10379337) | ||||||
Ustanova: | Univerza v Ljubljani | ||||||
Fakulteta: | Pedagoška fakulteta | ||||||
ID vnosa: | 2657 | ||||||
Datum vnosa: | 06 Jan 2015 13:53 | ||||||
Zadnja sprememba: | 06 Jan 2015 13:53 | ||||||
URI: | http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2657 |
Akcije (potrebna je prijava)
Pregled vnosa |