[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Predstave predšolskih otrok o varovanju okolja

Urška Anžlovar (2014) Predstave predšolskih otrok o varovanju okolja. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2551Kb)

    Povzetek

    Z okoljsko vzgojo je potrebno pričeti že v predšolskem obdobju, ko otrok prične z oblikovanjem osnovnih vrednot. Pri tem je potrebno upoštevati razvojne zmožnosti otrok. Otroci naj bi v vrtcu postopno razvijali odgovornost do vseh živih bitij in do skupne prihodnosti. V mnogih vrtcih potekajo številne okoljske dejavnosti, ob katerih vzgojitelji otrokom poudarjajo, da je za okolje dobro, če ločeno zbirajo odpadke, ugašajo luči, zapirajo vodo in čim manj uporabljajo osebne avtomobile. Vprašanje pa je, ali otroci ta navodila le sprejmejo kot družbeno zaželjeno vedenje ali pa tudi razumejo, kako s temi dejanji delujejo v smeri varovanja okolja. V diplomskem delu sem se posvetila ravno temu. V individualnih ustnih intervjujih sem raziskovala, ali predšolski otroci razumejo povezavo med okoljskimi dejavnostmi, ki jih izvajajo, ter njihovim pozitivnim vplivom na okolje. Raziskovalni vzorec je zajemal 57 otrok, starih od 5 do 6 let. Ugotovila sem, da otroci v veliki meri nimajo ustrezne, niti vsaj površne predstave o tem, kako z okoljskimi dejanji vplivajo na okolje. Na osnovi teh ugotovitev sem zasnovala in izvedla dejavnosti, v katerih so otroci z aktivnim učenjem pridobili naravoslovno znanje, ki je potrebno za razumevanje vpliva okoljskih dejavnosti na okolje. Posvetila sem se naslednjim okoljskim dejavnostim: varčna uporaba luči, varčevanje pri porabi vode ter omejevanje vožnje z osebnimi avtomobili. Dejavnosti sem izvajala v eksperimentalni skupini, ki je štela 19 otrok, starih od 5 do 6 let. Za primerjavo sem vključila tudi kontrolno skupino otrok enake starosti, ki je štela 20 otrok. Po izvedenih dejavnostih sem individualne ustne intervjuje ponovno izvedla ter v primerjavi s predhodnimi predstavami zaključila, kako so izvedene dejavnosti vplivale na njihovo razumevanje okoljskih dejavnosti. Rezultati eksperimentalne skupine so pokazali veliko izboljšanje znanja in razumevanja okoljskih dejavnosti, o katerih so se otroci aktivno učili. Predstave se niso bistveno izboljšale za tiste dejavnosti, o katerih se otroci niso učili z neposredno izkušnjo. Zaključujem, da se vzgojitelji predšolskih otrok pri okoljski vzgoji prepogosto ustavijo le pri velelnih stavkih, kot so: »ugašaj luč«, »zapiraj vodo«, »ločuj odpadke« … in otrokom ne dajejo priložnosti, da bi razumeli, kako s temi dejavnostmi koristijo okolju. Naši rezultati so pokazali, da so že predšolski otroci sposobni usvojiti naravoslovno znanje, ki je podlaga za razumevanje učinka okoljskih dejavnosti na okolje. Navodila, ki jih otroci razumejo, pa tudi bolje upoštevajo, kar se izkaže tudi v okviru okoljske vzgoje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: okoljska vzgoja, okoljske dejavnosti, aktivno učenje, predšolski otrok
    Število strani: 72
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    viš. pred. dr. Marjanca KosMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10340937)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2646
    Datum vnosa: 09 Dec 2014 11:54
    Zadnja sprememba: 09 Dec 2014 11:54
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2646

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa