[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Medkulturna primerjava stališč učencev do sošolcev s posebnimi potrebami in sociometrični status učencev s posebnimi potrebami v razredu

Mateja Gračner (2014) Medkulturna primerjava stališč učencev do sošolcev s posebnimi potrebami in sociometrični status učencev s posebnimi potrebami v razredu. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (739Kb)

    Povzetek

    Stališča učencev do sošolcev s posebnimi potrebami pomembno vplivajo na počutje otrok s posebnimi potrebami v razredu in posledično na kakovost njihovega dela. V svojem diplomskem delu sem želela preveriti, kakšna so ta stališča ter kakšen je sociometrični položaj otrok s posebnimi potrebami v razredu. Zanimalo me je predvsem, če se pojavljajo kakšne razlike med državami, in sicer Slovenijo, Avstralijo in ZDA. V teoretičnem delu sem najprej predstavila posamezne skupine otrok s posebnimi potrebami, različne načine njihovega vključevanja ter programe vzgoje in izobraževanja, kamor se le-ti lahko vključijo, osredotočila sem se na razlike med državami: Slovenijo, Avstralijo in ZDA, ter na kratko opredelila tudi stališča in medosebne odnose. V empiričnem delu pa sem nato s pomočjo lestvice stališč ugotavljala stališča učencev do sošolcev s posebnimi potrebami in integracije, za vpogled v socialno strukturo razreda pa sem uporabila vprašalnik za izvedbo sociometrične tehnike. V raziskavo sem zajela 205 osnovnošolskih učencev iz treh različnih držav (Slovenija, Avstralija in ZDA) ter ugotovila, da so dečki, ne glede na državo, v povprečju približno enako strpni do otrok s posebnimi potrebami kot deklice, se pa razlike pojavljajo ob pregledu rezultatov po posameznih državah: najmanj strpni so učenci iz Slovenije, sledijo jim ameriški otroci, najvišjo stopnjo strpnosti pa imajo otroci iz Avstralije.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: otroci s posebnimi potrebami v razredu, stališča, sociometrični položaj, razlike med državami
    Število strani: 61
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Janez JermanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10301001)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2610
    Datum vnosa: 19 Nov 2014 08:18
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 16:47
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2610

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa