[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Sporočilnost slikanice ob izbranem primeru slikanice brez besedila

Maja Vidmar (2014) Sporočilnost slikanice ob izbranem primeru slikanice brez besedila. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2652Kb)

    Povzetek

    Diplomska naloga v teoretičnem delu opredeljuje pojem slikanica in dele v povezavi z njim. Predstavi slikanico brez besedila kot skrajno obliko književnega dela te vrste, ki zahteva od »bralca« aktivno sodelovanje v procesu ustvarjanja pomenov in mu omogoča vlogo soavtorja. V ospredje postavlja pomen kakovostne slikanice in ilustracije. Opozarja na pomembno vlogo slikanice v otrokovem razvoju, ki mu poleg igre nudi zadovoljevanje potreb po varnosti, skupni pozornosti in čustvovanju, hkrati pa spodbuja razvoj motoričnih in intelektualnih sposobnosti otroka. Poudarja vlogo in pomen odraslih bralcev pri uvajanju otrok v svet knjige in razvijanju motivacije za branje. Raziskovalni del zajema pripovedne odzive otrok na kakovostno slikanico brez besedila avtorja Damijana Stepančiča Zgodba o sidru. Slikanica od »bralcev« zahteva aktivno ustvarjanje pomenov v odnosih med ilustracijo, njihovimi izkušnjami in vrednotami ter jim omogoča vlogo soavtorjev. Rezultati izpostavljajo vpliv otrokovega okolja, ki je od odraslega bistveno manj nasičen s spoznavnimi in recepcijskimi elementi, na snovanje zgodbe. Kažejo na prisotnost domišljije pri otrocih, doživetje ilustracij in vživljanje v like, humor, nizanje dramatičnosti, vkomponiranje svojih izkušenj v zgodbo itd.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: slikanica, ilustracija, pripovedni odziv, slikanica brez besedila
    Število strani: 109
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Igor SaksidaMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10299977)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2608
    Datum vnosa: 19 Nov 2014 07:56
    Zadnja sprememba: 19 Nov 2014 07:56
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2608

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa