[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razumevanje fotosinteze med osnovnošolci

Špela Murn (2014) Razumevanje fotosinteze med osnovnošolci. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1353Kb)

    Povzetek

    Fotosinteza je, skupaj s celičnim dihanjem (respiracijo), za učence ena najtežjih tem. Velja za kompleksno temo, ki jo je zelo težko razumeti. Cilj diplomske naloge je bil ugotoviti, kakšno znanje o procesu fotosinteze imajo osnovnošolci, in ugotoviti, kakšen je njihov odnos do fotosinteze. Hkrati smo želeli preveriti, ali imajo tudi naši osnovnošolci v zvezi s procesom fotosinteze značilne napačne predstave. Testiranje smo izvedli na vzorcu 120 učencev na Osnovni šoli Dolenjske Toplice. Vprašalnik je vseboval 19 vprašanj. S prvim delom vprašalnika smo preverjali, kakšno je znanje učencev o fotosintezi, z drugim delom pa odnos učencev do fotosinteze. V prvem delu so bila vprašanja večinoma izbirnega tipa, eno pa je bilo odprtega tipa. V drugem delu so učenci z Likertovo lestvico ocenjevali svoje strinjanje z danimi trditvami. Učenci se v povprečju strinjajo, da je fotosinteza pomembna za življenje na Zemlji ter da je znanje fotosinteze pomembno za splošno izobrazbo. V splošnem so pokazali znanje o fotosintezi in respiraciji, ki je bilo delno faktografsko. Ugotovili smo, da je prisotnih nekaj napačnih predstav. Te izhajajo iz nerazumevanja poteka in funkcije fotosinteze. Večina učencev ve, da rastline same pridelajo vso hrano, ne vedo, pa kaj je njihova hrana. Ugotovili smo tudi, da nekaj izmed učencev ne ve, da rastline pretvarjajo sončno energijo v kemijsko. Pokazalo se je, da del osnovnošolcev ne ve, kdaj poteka celično dihanje in kje ter kakšna je povezava med celičnim dihanjem in fotosintezo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: fotosinteza, razumevanje, napačne predstave, naravoslovje, biologija, osnovna šola
    Število strani: 49
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    asist. dr. Jelka StrgarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10289737)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2599
    Datum vnosa: 07 Nov 2014 14:21
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 17:31
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2599

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa