[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Primerjava načinov pedagoškega dela in odnosa do otrok v slovenskih in španskih vrtcih

Barbara Pfajfar (2014) Primerjava načinov pedagoškega dela in odnosa do otrok v slovenskih in španskih vrtcih. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3841Kb)

    Povzetek

    Cilj diplomskega dela z naslovom Primerjava načinov pedagoškega dela in odnosa do otrok v slovenskih in španskih vrtcih je ugotoviti in prikazati najpomembnejše razlike v izvajanju slovenske in španske predšolske vzgoje. Cilji predšolske vzgoje v Sloveniji, ki so izpeljani iz načel v Beli knjigi o vzgoji in izobraževanju (2011) so: v vrtec vključiti večji delež otrok, starih štiri in pet let in večji delež otrok, ki prihajajo iz socialno in kulturno manj spodbudnega okolja: zagotoviti spodbujanje različnih področij razvoja v skladu z zakonitostmi razvojnega obdobja ter značilnostmi posameznega otroka ter zagotoviti možnost razvoja in učenja posebnih sposobnosti in spretnosti. V Španiji je predšolska vzgoja ena izmed stopenj izobraževanja, ki je namenjena otrokom od rojstva do šestih let in ni obvezna, njen cilj pa je prispevati k fizičnemu, čustvenemu, socialnemu in intelektualnemu razvoju otrok (Nacionalni izobraževalni zakonik, 2007). Empirično raziskavo sem izvedla s pomočjo anketnega vprašalnika, namenjenega slovenskim in španskim vzgojiteljicam. Na vprašalnik je odgovarjalo 20 diplomiranih vzgojiteljic (iz vsake države 10), starih med 21 in 60 let. Z vprašalnikom sem želela raziskati in primerjati njihove poglede na zgodnje poučevanje otrok in otroško igro. Raziskati sem želela tudi razlike v načrtovanju in izvajanju dejavnosti v vrtcu, načinu spodbujanja otrokove ustvarjalnosti in samostojnosti, področju gibanja, bivanja na prostem, počitka in sodelovanja s starši. Rezultati so pokazali precejšne razlike. V Španiji je po poročanju vzgojiteljic prisotnega več učenja s pomočjo učbenikov kot v Sloveniji, v Sloveniji pa v raziskavi sodelujoče vzgojiteljice otrokom omogočajo več časa za igro kot njihove španske kolegice. Prav tako anketirane vzgojiteljice v Sloveniji menijo, da otrokom večkrat kot v Španiji omogočijo vključevanje v načrtovanje dejavnosti, ki se izvajajo v vrtcu. Glede na odgovore sodelujočih vzgojiteljic lahko trdim tudi, da je slovenskim otrokom omogočenega več gibanja ter bivanja na prostem in da imajo kvalitetnejši počitek v vrtcu kot španski otroci.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: Slovenija, Španija, vrtec, kurikulum, dnevna rutina, zgodnje učenje, otroška igra
    Število strani: 57
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Alenka PolakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10289481)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2598
    Datum vnosa: 07 Nov 2014 14:12
    Zadnja sprememba: 07 Nov 2014 14:12
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2598

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa