[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Težave v socialni integraciji - študija primera

Nina Steklasa (2014) Težave v socialni integraciji - študija primera. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2265Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu prikažem študijo primera dečka z izstopajočim vedenjem. Osredotočim se na njegovo doživljanje samega sebe, na informacije o tem, kako ga doživljajo drugi in poiščem njegove moči/vire ter primanjkljaje/ovire. Izraz težave v socialni integraciji uporabim kot sinonim za posledice specifičnosti, ki opredeljujejo po eni strani dečkove značilnosti po drugi pa odzive okolja nanje. V teoretičnem delu osvetlim ključna področja, ki se dotikajo razvoja slehernega otroka. Opišem obdobje srednjega in poznega otroštva ter njune razvojne naloge. Kakor vselej ima okolje, iz katerega prihajamo, velik pomen, zato se posvetim tudi pomenu in vlogi družine. Poleg družine je pomembno šolsko okolje, ki prinaša v otrokovo življenje nove zahteve in pričakovanja. V primeru, da se otrok ne zmore prilagoditi tem pričakovanjem in zahtevam, prihaja do težav. Otrok s svojim vedenjem izstopa iz povprečja in ruši razredno dinamiko. Med seboj imajo otroci raznolika izhodišča in do izstopajočega vedenja lahko vodijo najrazličnejši vzroki ter mu sledijo raznovrstne posledice. Predstavim tudi motnjo ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder), njene primarne in sekundarne simptome ter njihove posledice. Dotaknem se tematike nadarjenih učencev, njihovih tipičnih značilnost in načinov dela z njimi. V empiričnem delu predstavim fanta, ki sem ga takoj opazila zaradi njegovega izstopajočega vedenja v skupini. Raziščem njegovo doživljanje samega sebe (torej, kako se vidi sam), kako ga vidijo drugi (vrstniki, učitelji, svetovalci, starši …). Preko analize njegove biografije (s področij družine, šole, odnosov z vrstniki in učitelji, fantovega prostega časa in interesov ter orientacije za prihodnost) izluščim njegove moči in primanjkljaje, s čimer prispevam k oblikovanju načrta za nadaljevanje individualnega in skupinskega dela s fantom.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: pozno otroštvo, šolske zahteve, študija primera, izstopajoče vedenje, ADHD, nadarjenost
    Število strani: 35
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Alenka KoboltMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10255177)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2582
    Datum vnosa: 23 Okt 2014 12:58
    Zadnja sprememba: 23 Okt 2014 12:58
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2582

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa