[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Uporaba lutke pri vsakodnevnem delu v vrtcu

Branka Zavržen (2014) Uporaba lutke pri vsakodnevnem delu v vrtcu. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3157Kb)

    Povzetek

    Lutka je eden izmed osnovnih pripomočkov za otrokovo igro. Njena uporaba v vrtcu prinaša veliko pozitivnih učinkov na razvoj otrok, vzgojitelju pa olajša pot do zastavljenih vzgojno-izobraževalnih ciljev. Poznamo različne lutkovne tehnike (prstne, ročne, ploske lutke, marionete, lutke na palici, animacije predmetov, senčne, mimične lutke, lutke igrače …), ki imajo različne učinke na razvoj in počutje otrok. Vzgojitelj mora znati izbrati ustrezno lutkovno tehniko, primerno izzivu, pred katerega je postavljen. Igra, različne lutkovne tehnike, uporaba lutke pri vsakodnevnem delu v vrtcu in lutkovno gledališče so predstavljeni v prvem delu diplomskega dela. V drugem delu na praktičnem primeru osvetlim uporabo lutke pri vsakodnevnem delu v vrtcu. Osredinim se predvsem na odzive otrok, prednosti in načine uporabe lutk ter na vlogo vzgojitelja v procesu kreativne lutkovne dejavnosti otrok. Tudi v praksi se pokaže, da otrok lažje sledi lutki, ki mu predstavlja večjo avtoriteto od vzgojitelja. Lutka vzgojitelju pomaga vzpostaviti komunikacijo z otroki, vzgojitelj z njo doseže, da se mu otrok lažje zaupa. Vzdušje v skupini po uvedbi lutke je bolj sproščeno in prijetno. Z lutko je posredovanje vzgojno-izobraževalnih vsebin zanimivejše in učinkovitejše. Lutka pomaga pri razbijanju togih in zato velikokrat napornih delov dnevne rutine. Prav tako pomaga pri razvoju otrokovih kognitivnih, socialnih, čustvenih in gibalnih sposobnosti. Spodbuja ustvarjalnost in krepi občutek za igro. Sledi raziskava o uporabi lutk v vrtcih, pri čemer se s pomočjo anketnih vprašalnikov in odgovorov nanje osredinim na pogostost uporabe lutk in lutkovnih tehnik pri pedagoškem delu v slovenskih vrtcih, motive za uporabo lutk ter na pogostost obiskov lutkovnega gledališča in ovire pri obiskih lutkovnih gledališč.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: lutka kot sredstvo za igro, lutkovne tehnike, lutka – ljubljenec skupine, uporaba lutk v slovenskih vrtcih
    Število strani: 99
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    viš. pred. mag. Helena KorošecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10262089)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2575
    Datum vnosa: 22 Okt 2014 10:08
    Zadnja sprememba: 22 Okt 2014 10:08
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2575

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa