[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Analiza govorno jezikovnega statusa naglušnega otroka

Simona Erjavec (2014) Analiza govorno jezikovnega statusa naglušnega otroka. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1590Kb)

    Povzetek

    Cilj naloge je analizirati govorno jezikovni status naglušnega dečka. V diplomski nalogi so pripravljene naloge s področja jezika. Na podlagi zbranih rezultatov sledi primerjava naglušnega dečka s slišečimi vrstniki. Področje jezika vsebuje 4 naloge s področij artikulacije, semantike, oblikoslovja in skladnje. Naloga artikulacije temelji na izgovarjavi glasov (soglasnikov) abecede slovenskega knjižnega jezika. Področje semantike se preverja z nalogami tvorjenja samostalnikov, besed iz iste besedne družine, sopomenk, protipomenk, nadpomenk in podpomenk. Naloge oblikoslovja temeljijo na določanju predlogov, tvorjenju pridevnikov, tvorjenju glagolov in iskanju vsiljivcev. Dobljeni rezultati so pokazali, da se naglušni deček na govorno jezikovnem področju statistično pomembno ne razlikuje od svojih slišečih vrstnikov. Naglušni deček se statistično pomembno razlikuje od slišečih vrstnikov na področju artikulacije, medtem ko se na področjih semantike, oblikoslovja in skladnje statistično pomembno ne razlikuje. Na teh treh področjih naglušni deček dosega celo višje rezultate od povprečja njegovih slišečih vrstnikov. To potrjuje, da naglušni deček na področju govorno jezikovnega razvoja ne odstopa od svojih slišečih vrstnikov.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: gluhi in naglušni, jezik, govor, razvoj jezika in govora pri gluhih in naglušnih
    Število strani: 59
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Stanislav KoširMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10263113)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2570
    Datum vnosa: 21 Okt 2014 10:54
    Zadnja sprememba: 21 Okt 2014 10:54
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2570

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa