[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Analiza pisnih preizkusov znanja pri slovenščini od 1. do 5. razreda osnovne šole

Klavdija Janež (2014) Analiza pisnih preizkusov znanja pri slovenščini od 1. do 5. razreda osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3072Kb)

    Povzetek

    Učiteljeva naloga pri poučevanju je tudi preverjanje in ocenjevanje znanja. Le-to mora biti veljavno, zanesljivo, objektivno, občutljivo in čim bolj ekonomično, kar od učitelja zahteva temeljito pripravo. Osrednja tema diplomskega dela so pisni preizkusi znanja pri slovenščini. V teoretičnem delu je opisano pojmovanje znanja in njegove vrste, sledi pregled oblik ter namen preverjanja in ocenjevanja znanja. Na kratko sta predstavljeni skupini otrok s posebnimi potrebami in prilagoditve pri preverjanju in ocenjevanju znanja za ti dve skupini. Opisane so tudi merske karakteristike, nato pa se delo osredotoči na pisne preizkuse znanja, na tipe nalog in sestavo pisnega preizkusa znanja. Omenjeni so tudi ključni členi iz pravilnika o preverjanju in ocenjevanju znanja. V empiričnem delu sledi analiza dokumentov (pisnih preizkusov znanja), katere namen je ugotoviti, ali naloge v preizkusih znanja vsebujejo predvsem minimalne standarde znanja, ali naloge preverjajo tudi višje ravni znanja in koliko je takšnih nalog, preveri pa se tudi različnost tipov nalog, razumljivost in jezikovna pravilnost navodil, oblika preizkusov znanja in ustreznost točkovanja v preizkusih znanja. Primerjali smo osnovni in prilagojeni preizkus znanja ter ugotavljali, kakšne so spremembe glede na potrebe učenca s posebnimi potrebami. Vzorec je zajemal 24 pisnih preizkusov znanja pri predmetu slovenščina (jezikovni pouk). Raziskava je pokazala, da preizkusi znanja preverjajo predvsem minimalne standarde znanja iz učnega načrta, vsebujejo naloge, s katerimi se preverjajo tudi višje ravni znanja, naloge pripadajo različnim tipom glede na dejavnost učenca, oblika preizkusov znanja pa je dobra. Potrebne so izboljšave na področju prilagoditev za učence s posebnimi potrebami, največ kritičnosti in razmisleka je bilo potrebnega pri navodilih in točkovanju nalog; tu smo naredili več popravkov in izboljšav.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: preverjanje znanja, ocenjevanje znanja, pisni preizkus znanja, učni načrt, slovenščina
    Število strani: 104
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marja Bešter TurkMentor
    asist. Alenka Rot VrhovecSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10259273)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2563
    Datum vnosa: 20 Okt 2014 11:38
    Zadnja sprememba: 20 Okt 2014 11:38
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2563

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa