[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Tlak in vzgon v nacionalnem preverjanju znanja

Mateja Podgorelec (2014) Tlak in vzgon v nacionalnem preverjanju znanja. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2437Kb)

    Povzetek

    Prvi del magistrskega dela sestoji iz pregleda letnih poročil Državnega izpitnega centra za vsa leta, ko se je preverjalo znanje fizike. V delu zberemo naloge v povezavi z vzgonom in tlakom in pogledamo, v katera barvna območja težavnosti se uvrščajo in katere od teh nalog so učencem delale največ težav. Iz analize rezultatov sklepamo, koliko znanja o omenjenih vsebinah si učenci pridobijo med osnovnim šolanjem. V glavnem delu magistrskega dela podrobno analiziramo dve nalogi s področja vzgona in tlaka, ki so ju učenci reševali na nacionalnem preverjanju znanja iz fizike leta 2012. Oblikujemo razrede, v katere razvrščamo odgovore nekaj sto učencev. Iz pogostosti značilnih nepravilnih odgovorov ugotavljamo razloge za neuspešnost teh učencev. Naloge, ki preverja razumevanje vzgona, so se učenci večinoma že na začetku lotili napačno. Namesto, da bi izračunali silo vzgona, so izračunali neko številko z raznimi kombinacijami danih podatkov in preprostih računskih operacij ter rezultatu pripisali enoto newton. Ugotovili smo tudi, da velik del učencev ne zna zapisati pogoja za ravnovesje sil. Naloge, ki preverja razumevanje tlaka, se je večina učencev lotila pravilno, le malo pa jih je prišlo do končne pravilne rešitve. Razlog je bil največkrat ta, da so pri računanju uporabili napačno površino. Pomembna ugotovitev je tudi, da veliko učencev tlak enači s silo, kar se vidi iz napačne uporabe enot. To kaže na nerazumevanje pojma tlaka.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: nacionalno preverjanje znanja, fizika, vzgon, tlak, analiza odgovorov
    Število strani: 51
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jurij BajcMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10259785)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2562
    Datum vnosa: 17 Okt 2014 17:10
    Zadnja sprememba: 17 Okt 2014 17:10
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2562

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa