[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Poslušanje v razredu – medkulturna primerjava

Jasmina Verbanac (2014) Poslušanje v razredu – medkulturna primerjava. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (1282Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu primerjamo poslušanje v razredu v različnih kulturah ter poskušamo ugotoviti, če obstajajo kakšne podobnosti in razlike. V teoretičnem delu najprej predstavimo španski in slovenski šolski sistem, v katerih smo preiskovali potek poslušanja. Ker sta slovenska in španska kultura dokaj različni, saj veljajo Španci za temperamenten in glasen narod, nas je zanimalo kako se to odraža v razredu. Zanimalo nas je kakšen pomen pripisujejo poslušanju učitelji in kako se kot poslušalci ocenjujejo učenci. V nadaljevanju poslušanje definiramo, opredelimo dobrega poslušalca ter opredelimo različne vrste poslušanja s poudarkom na poslušanju v šoli. V empiričnem delu smo poskušali odgovoriti na tri raziskovalna vprašanja, in sicer ali obstaja razlika v poslušanju pri pouku med učenci v različnih kulturah, ali obstaja razlika v poslušanju med spoloma ter kako razumejo pomen poslušanja učitelji. V raziskavi so sodelovali osnovnošolski učenci in učitelji: 36 slovenskih učencev, 37 španskih učencev ter 9 slovenskih in španskih učiteljev. Podatke od učencev smo pridobili s pomočjo štiri-stopenjske ocenjevalne lestvice z učitelji pa smo izvedli intervjuje. Iz dobljenih rezultatov smo ugotovili, da kljub nekaterim razlikam v poslušanju pri pouku med slovenskimi in španskimi učenci ni pomembnih razlik v poslušanju, so pa pomembne razlike med povprečji odgovorov deklic in dečkov (t-test). Iz analize intervjujev, ki smo jih naredili z učitelji v obeh državah, se je izkazalo, da se vprašani učitelji iz Španije zavedajo pomena poslušanja in prepoznavajo probleme, ki jih imajo z učenci, še posebej na začetku pouka. Slovenski učitelji pa pogosteje navajajo probleme, ki jih imajo s poslušanjem učencev ob koncu pouka, ko jim motivacija upade.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: poslušanje, slovenski šolski sistem, španski šolski sistem, medkulturna primerjava, učenec, učitelj
    Število strani: 60
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marjanca Pergar KuščerMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10247241)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2549
    Datum vnosa: 15 Okt 2014 15:29
    Zadnja sprememba: 15 Okt 2014 15:29
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2549

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa