[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Jezikovne zmožnosti učencev 5. razreda osnovne šole v Sloveniji in v zamejstvu v Italiji

Anna Roversi (2014) Jezikovne zmožnosti učencev 5. razreda osnovne šole v Sloveniji in v zamejstvu v Italiji. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1620Kb)

    Povzetek

    V magistrskem delu so obravnavane splošne jezikovne zmožnosti – individualne sposobnosti, ki vplivajo na učenčevo hitrost učenja tujih jezikov – učencev 5. razreda v Sloveniji in v goriškem zamejstvu v Italiji. V teoretičnem delu so opisane splošne jezikovne zmožnosti, njihova pomembnost v šolskem okolju in primeri testov za merjenje splošnih jezikovnih zmožnosti. Opisane so tudi razlike med procesom učenja drugega/tujega jezika in procesom učenja tretjega jezika. Opredeljena je dvojezičnost, navedene pa so tudi pomembne prednosti, ki jih imajo dvojezični učenci pri učenju tretjega jezika. V empiričnem delu so prikazani rezultati raziskave o stopnji izmerjenih splošnih jezikovnih zmožnosti učencev 5. razreda. V raziskavi je sodelovalo 234 učencev iz Slovenije in zamejstva. Učenci so rešili test za merjenje splošnih jezikovnih zmožnosti SloMLAT-E. Poleg tega so učenci izpolnili lestvico o motiviranosti za učenje angleščine in rešili test jezikovnega znanja angleščine. Rezultati so pokazali, da je stopnja izmerjenih splošnih jezikovnih zmožnosti učencev 5. razreda raznolika, a na splošno precej visoka. Dosežki na SloMLAT-E se statistično pomembno, pozitivno in srednje močno povezujejo z dosežki na testu jezikovnega znanja angleščine, pozitivno šibko pa z motiviranostjo učencev za učenje angleščine. Iz tega bi bilo mogoče sklepati, da so splošne jezikovne zmožnosti ena izmed individualnih razlik med učenci, ki vpliva na uspeh pri učenju tujih jezikov, ni pa povezana z motiviranostjo za učenje tujih jezikov. Rezultati so pokazali statistično pomembne razlike med učenci z različnim maternim jezikom na posameznih področjih (v besednem zakladu in sposobnosti povezovanja glasov s simboli, v slovnični občutljivosti in v sposobnosti slišanja ter razlikovanja med glasovi govora) in v stopnji povezanosti splošnih jezikovnih zmožnosti z jezikovnim znanjem angleščine. Mogoče je povzeti, da se formalno učenje enega tujega jezika pozitivno povezuje z nadaljnjim formalnim učenjem drugih jezikov.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: učenje angleščine kot tujega jezika, jezikovne zmožnosti, dvojezičnost, učna motivacija, jezikovno znanje, osnovna šola
    Število strani: 65
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Karmen PižornMentor
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10242121)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2534
    Datum vnosa: 14 Okt 2014 12:03
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 15:22
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2534

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa