[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Osnovna šola in produkcija spolnih identitet

Tjaša Sotlar (2014) Osnovna šola in produkcija spolnih identitet. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (999Kb)

    Povzetek

    Diplomska naloga problematizira polje spolne identitete v osnovnošolskem kontekstu. V teoretičnem delu utemeljujem spolno identiteto kot družbeno konstrukcijo, tega pa se lotim z opredelitvijo družbenega spola, spolne vloge, spolne socializacije, predsodkov in stereotipov o spolih ter neenakosti med spoloma. Opredeljene koncepte vpeljem v šolski kontekst ter jih na ta način povežem z dogajanjem na ravni prikritega šolskega kurikula. V raziskovalnem delu sem s pomočjo kvalitativne analize intervjujev poskušala dobiti vpogled v to, kateri spolni stereotipi se pojavljajo v razredih; kateri so dejavniki spolne diferenciacije v osnovni šoli; kako se pri učencih producirajo spolne vloge ter spolna neenakost; kako učitelj zaznava spolne stereotipe in na podlagi tega ravna ter ali se spolna neenakost obravnava na ravni šole. Rezultate sem predstavila v obliki dveh slikovnih shem, v katerima sem za vsak intervju posebej zapisala najpomembnejše kategorije, v okviru le teh pa pripisala najpomembnejša mnenja intervjuvanke in intervjuvanca. S pomočjo raziskave je bilo ugotovljeno, da imajo predsodki in stereotipi o spolih močan vpliv na učiteljevo strokovno ravnanje ter s tem tudi produkcijo spolnih vlog ter spolne neenakosti. Ugotovljenih je bilo več dejavnikov spolne diferenciacije v osnovni šoli. Prišla sem tudi do spoznanja, da dotična šola ne obravnava spolne neenakosti.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: spolna identiteta, spolna socializacija, predsodki in stereotipi o spolih, spolne vloge, nediferenciacija učencev po spolu, prikriti kurikulum
    Število strani: 83
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Darja Zorc MaverMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10242889)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2532
    Datum vnosa: 14 Okt 2014 11:55
    Zadnja sprememba: 14 Okt 2014 11:55
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2532

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa